اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. دى 1396 - 12:02   |   کد مطلب: 27913
رییس سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه در اذرماه سال جاری ۲هزار و 540 واحد خونگیری انجام شده است افزود: از این تعداد ۱ هزار و ۷۲۹ واحد مربوط به افرادی بوده است که به طور مستمر اهداء کننده خون بوده اند.
رییس سازمان انتقال خون استان همدان

 افشین محمدی در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه  در آذرماه سالجاری ۲هزار و ۵۴۰ واحد خونگیری انجام شده است افزود: از این تعداد ۱ هزار و ۷۲۹ واحد مربوط به افرادی بوده است که به طور مستمر اهداء کننده خون بوده و ۸۱۱ واحد نیز مربوط به اهداء کننده های با سابقه بوده است.

 

محمدی همچنین خاطر نشان کرد: مایل هستیم اهداء کننده های با سابقه که گاها بر اساس میل باطنی خود خون اهدا می کنند به صورت مستمر نیز اهداء کننده خون باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۲هزارو ۶۲۱ واحد خونگیری انجام شده است خاطرنشان کرد: درصد همکاری خانم ها در اهدا خون پایین تر از میانگین کشوری است.

 

وی همچنین افزود: از این تعداد واحد خون دریافتی در آذر ماه سال گذشته ۲ هزارو ۵۱۷ واحد توسط آقایان و ۱۰۴ واحد نیز توسط خانم ها اهداء شده است.

 

رییس سازمان انتقال خون استان با اشاره به اینکه ۲ هزارو ۴۶۶ نفر از اهداء کنندگان آقا و ۷۴نفر خانم بوده اند گفت: پایگاه های همدان بر اساس نیاز مناطق استان خونگیری می کنند و درصورت اعلام نیاز پایگاه های همجوار نیز گروه های خونی درخواست شده را تامین خواهیم کرد.

 

محمدی  از ارسال ۱۴۶واحد فرآورده های خونی مورد نیاز به استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از این واحد فرآورد های خونی ارسال شده ۲۶واحد خون، ۱۰۰واحد پلاسما خون و ۲۰واحد کریو برای بیماری های خاص ارسال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع زلزله استان کرمانشاه سازمان انتقال خون استان کرمانشاه درخواست کننده گروه خونی oمنفی بود و این گروه خونی نیز در اختیار آن ها قرار گرفت اظهار کرد: در زمان گذشته بیش از یک ماه از وقوع زلزله ۱۴۶واحد فراورده خونی به این استان ارسال شده است.

 

رییس سازمان انتقال خون استان به آمار خونگیری در ۸ ماه گذشته از سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت۲۴ هزارو ۶۲ واحد خونگیری انجام شده که از این اهداکنندگان ۷۸۰نفر خانم‌و ۲۳هزارو ۲۸۲نفر آقا بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان