اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. تير 1395 - 15:39   |   کد مطلب: 18914
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان:
همدان در زمینه اهدای خون پیشرو است
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: این استان در زمینه اهدای خون و اهدای عضو در کشور پیشرو است

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، مهرداد نادر‌ی‌فر ظهر امروز در حاشیه نشست خبری مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 93 با نامگذاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به دنبال ارائه برنامه‌هایی در زمینه اقتصادی و فرهنگی شدیم.

وی تصریح کرد: همدان در همین سال تدوین منشور فرهنگی استان را کلید زد که ظرفیت‌های فرهنگی استان در آن لحاظ شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان توسعه و ترویج فرهنگ ایثار را یکی از ارکان آن دانست و خاطرنشان کرد: زیرمجموعه فرهنگ توسعه ترویج و ایثار، اهدای عضو و فرهنگ اهدای خون بود تا از طریق نهادینه شدن این فرهنگ بتوان نیازمندان به این ماده حیاتی را تأمین کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اهدای خون در استان همدان وجود دارد، افزود: به دنبال تهیه سند توسعه فرهنگی و اقدامات انجام شده، امروز استان همدان در زمینه اهدای خون و اهدای عضو کشور پیشرو است.

نادری‌فر با بیان اینکه همدان به عنوان قطب پیوند اعضای کشور مطرح شده است، بیان کرد: در زمینه اهدای خون همدان گام‌های خوبی برداشته است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه امروز در کشور دغدغه فراورده‌های خونی نداریم و مازاد است، گفت: مازاد خون همدان بارها به استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان ارسال شده و نیازهای این شهرها حمایت شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان تصریح کرد: در حوزه مشارکت مردمی نیز استان همدان کم نگذاشته و در هر برهه‌ای ورود کرده است.

وی اضافه کرد: در حوزه سلامت نیز خیرین و مشارکت‌های مردمی استان همدان پیشرو است و دغدغه خاطر مشارکت‌های مردمی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان