اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آذر 1398 - 9:46   |   کد مطلب: 26091
اهدای خون را می توان به نوعی اهدای زندگی نامید یک اهدا کننده مستمر خون همدانی به بیان آثار و برکات اقدام خود در زندگی اش پرداخت و گفت: خوشحالم از اینکه می توانم به یاری خدا رنجی از دوش هموطنان خودم بردارم.
یک اهداکننده مستمر خون

به گزارش صبح الوند، کوچکتر بودم راجع به جمله ی اهدا خون ، اهدا زندگی تامل می کردم اما بیشتر اوقات به نتیجه نمی رسیدم اما پس از گذشتن سالها پی به معنای عمیق این جمله ای که در نگاه اول کلیشه ای به نظر می رسد، بردم به راستی که "اهدا خون ، اهدای زندگی است"

 

به پاس قدر دانی از افرادی که با اهدا قطره قطره خون خود امیدی تازه و زندگی دوباره به بیماران و نیازمندان خون می بخشند گفتگویی را با یکی نفر از اهداکنندگان خون مستمر انجام دادیم که در ادامه می خوانید/

 

*صبح الوند: در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید ؟

اهداکننده خون: بنده رضا عزیزی متولد 53  و دارای مدرک کارشناسی ارشد برق و ساکن شهرستان همدان هستم.

 

*صبح الوند: گروه خونی شما چیست و چندسال  اهدا کننده مستمر هستید؟

اهداکننده خون: گروه خونی بنده 0  منفی می باشد و باید بگویم که این گروه خونی در اقلیت گروههای خونی است و تنها از گروه خونی خود خون دریافت کرده و به سایر گروههای خونی اهدا می کند ، حدود پانزده سال است که اهدا کننده مستمر این گروه خونی هستم البته در سه سال اول سالی یک بار خون می دادم اما از سیزده سال پیش تا کنون سالی دو بار اهدا می کنم .

 

*صبح الوند:اولین بار چه زمانی خون دادید؟

اهداکننده خون: اولین بار حدود پانزده سال پیش بود . یادم میاد که یک روز قبل ازعید قربان بود و صبح تصمیم به اهدای خون گرفتم و زمانیکه اولین بار خون دادم یک حس سبکی و شادابی بهم دست داد به طوریکه تصمیم گرفتم به طور دائم خون اهدا کنم البته زمانیکه فهمیدم گروه خونی کمیابی دارکم که افراد زیادی نیازمند این خون هستند تعلل نکرده و از آن سال تا کنون اهدا خون می کنم.

 

 

*صبح الوند: یک خاطره از اهدای خون خودتان تعریف کنید؟

اهداکننده خون: حدود چهارسال پیش پیامکی از سازمان انتقال خون همدان مبنی بر نیاز شدید به گروه خونی 0 منفی دریافت کردم .بدلیل ماموریت کاری همان روز نتوانستم به سازمان مراجعه و خون اهدا کنم اما فردای آنروز مراجعه کرده و با دو خانم که ظاهرا شهرستانی بودن مواجه شدم مسوول خون گیری گفت که این خانم ها چند روز است برای دریافت گروه خونی  0 منفی مراجعه می کنند ،حسی از خوشحالی و سبکی بهم دست داد و خدا به خاطر این نعمت  شکر کردم و خوشحال از اینکه  می توانم به یاری خدا  رنجی از دوش هموطنان خودم بردارم

 

*صبح الوند:  یک  توصیه برای افراد ی که توانایی اهدا خون دارند، بفرمایید؟

اهداکننده خون: زمانیکه احساس می کنیم اهدای خون، فردی را از مرگ نجات می دهد با هیچ چیزی قابل معاوضه نخواهد بود، من توصیه می کنم افراد برای یکبار هم که شده این اقدام شایسته را انجام بدهندو مطمئن باشند که اثر و برکات این اقدام را در زندگی خود خواهند دید .باید اضافه کنم یکی از اقداماتی که افراد برای سلامتی جسم خود انجام میدهند حجامت کردن است که مورد تاکید پیامبر اسلام نیز می باشد حال اگر افراد که شرایط اهدای خون را داشته و بیماری خاصی ندارند به جای حجامت کردن (که خون فرد بیرون ریخته می شود )اقدام به اهدای خون نمایند هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی شاداب و تندرستی را با تمام وجود احساس خواهند کرد.

 

*صبح الوند: اهدای خون چه فوایدی برای بدن دارد؟

اهداکننده خون: اهدای خون از بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای قلبی ، سرطان و.. جلوگیری می کند البته از نظر علمی نیز صحت این مطلب به اثبات رسیده است . از طرفی چون حجمی از خون از بدن خارج می شود فرآیند خونسازی انجام گرفته و همین امر سلامتی و شادابی را برای فرد به ارمغان خواهد آورد، البته چکاب رایگان فرد اهدا کننده را نیز از دیگر مزیت های اهدای خون می توان عنوان کرد.

 

*سخن پایانی...

 سالیانه افراد زیادی به خون نیاز شدید پیدا می کنند و اگر به موقع خون دریافت نکنند عوواقب جبران ناپذیری برای آنها به همراه دارد من از همه ی افرادیکه فاکتورهای اهدای خون را دارند درخواست می کنم در این راه قدم برداشته و همیشه به این بیندیشند که شاید یکی از نزدیکان خودشان نیاز مبرم به خون دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان