اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. آذر 1396 - 15:20   |   کد مطلب: 27793
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به وجود دستهایی پشت پرده در ورود کالای قاچاق به کشور گفت: قطعا بدانید اگر ستاد مبارزه با قاچاق، دستگاه های نظارتی و گمرک ما سالم و پاک عمل کنند دیگر قاچاق کالا نخواهد بود.

امیر خجسته در گفتگو با صبح الوند با اشاره به ورود مدیریت نشده کالای قاچاق به کشور گفت: سالانه هزاران نفر در کشور  به علت ورود اجناس و کالای قاچاق شغل خود را از دست میدهند و تعداد  فراوانی  از تولیدی های داخلی تعطیل شده اند.

 

*نباید در خصوص ورود کالای قاچاق سکوت کرد

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه یکی از مواردی که در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی پیگیری میشود بحث قاچاق کالا است گفت: وقتی ما میبینیم که هزاران  نفر از کسانی که در بحث تولید البسه بودند کم کم بیکار شدند و اجناس چینی و ترکیه ای با قیمت پایین جایگزین تولیدات داخلی شده است نباید سکوت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه  مقام معظم رهبری هر کسی که برای جوانان شغل ایجاد کند قهرمان ملی می داند گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ما میبینیم که  قاچاق از شبکه هایی وارد کشور می شود.

 

*ورود اجناس قاجاق از مبادی رسمی و غیررسمی به کشور

خجسته با بیان اینکه ورود اجناس قاچاق به کشور از مبادی رسمی و غیررسمی صورت میگیرد افزود: ورود بی رویه اجناس قاچاق به کشور سبب می شود که  به تولید و اشتغال در کشور آسیب جدی وارد شود.

 

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه های مرتبط در ورود اجناس قاچاق گفت: قطعا بدانید اگر ستاد مبارزه با قاچاق، دستگاه های نظارتی  و گمرک ما سالم و  پاک عمل کنند دیگر قاچاق کالا  نخواهد بود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: متاسفانه  مسولین گمرک و  نظارتی ما در گمرک ها  در این خصوص عکس العملی نشان نمیدهند و  ما در  فراکسیون مبارزه مفاسد اقتصادی این موضوع را در راس کار قرار دادیم.

 

*مسئولین هر چه زودتر جلوی ورود کالای قاچاق را بگیرند

وی تصریح کرد: درورود کالاهای قاچاق دست هایی در کار است و ما آنها را قطع خواهیم کرد.

 

خجسته افزود: این توطئه ای است که در خارج از کشور دارند طراحی میکنند و متاسفانه یک عده ای سودجو  آن را مدیریت میکنند.

 

وی اظهار کرد: از مسئولین می خواهیم در این زمینه هر چه زودتر  تعیین تکلیف کنند و  بیش از این فشار به کسانی که تولیداتی در زمینه البسه داشتند وارد نکنند.

 

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی  ادامه داد: به عنوان نمونه با ورود پارچه های بی کیفیت چینی به کشور  بازار  پارچه  دارد  رو به تعطیلی میرود و کسانی که در بازار سابقه درخشان داشتند و استخوان خرد کردند از این امر شاکی هستند.

 

وی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به کشور  خیانت  به اشتغال و نسل اینده است گفت: با ورود البسه  قاچاق سالانه 60 هزار نفر بیکار میشوند  و متاسفانه مردم هم بدون اطلاع از نحوه ورود این اجناس به کشور آنها را خریداری می کنند.

 

خجسته در پایان با بیان اینکه در رابطه با موضوع قاچاق کالا ایستاده ایم و پیگیری می کنیم گفت: این موضوع را در مجلس و فراکسیون پیگیری میکنیم و قاطعانه ایستاده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان