اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. آذر 1396 - 19:03   |   کد مطلب: 27766
امام جمعه همدان با اشاره به تصمیم ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت المقدس گفت: همه مسلمان جهان یک صدا و متحد در برابر این تصمیم ایستادگی کردند.
محمدی و ترامپ

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم بلاها و قهر الهی است که بر پیکر انسان‌ها نواخته می شود، اظهار داشت: متأسفانه غفلت‌ها آن قدر سنگین است که مردم از این خواب سنگین  بیدار نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه زلزله بلایی است که غفلت انسان را به هوشیاری تبدیل می‌کند اما انسان‌ها همچنان غافل هستند، افزود: رحمت خدا شامل حال آن هایی شود که در  این  زلزله در میدان کمک‌رسانی به مردم حاضر شدند و این فرزندان امت همان‌هایی بودند که در گذشته در راستای تأمین امنیت و نابودی داعش قدم برداشتند و امروز همت خود را صرف کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده کرده‌اند.

محمدی با بیان اینکه انسان‌ها با وجود مشاهده عکس العمل و نتیجه مرگبار گناهان، دست از انجام و تکرار گناه بر نمی‌دارند، عنوان کرد: در آخر الزمان با گناهان جدید مردم بلاهای جدیدی نظیر ایدز، سرطان، ایست قلبی، سکته مغزی و غیره بر آن ها نازل می‌شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه کسانی که به امر ازدواج بی توجهی می‌کنند دین و ایمان آن ها به خطر می‌افتد، تصریح کرد: با عمل به امر ازدواج نصف دین انسان تأمین می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه بی توجهی به فرامین خداوند و نادیده گرفتن تأکیدات دین سبب بروز مشکلات متعدد در جامعه می‌شود، بیان کرد: هر گناه و معصیتی در درگاه خداوند متعال عذاب مخصوص خود را دارد.

وی با تأکید بر اینکه مسموم کردن فضای مجازی تنها با هدف شکست قبح گناهان انجام می‌شود، اظهار داشت: کلید همه گناهان شرب خمر است این در حالی‌است که گناه دروغ گفتن چندین برابر بدتر از این گناه کبیره است.

محمدی با اشاره به اینکه سکوت در برابر گناهان همانند انجام همان گناه است، بیان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از هر گناهی خطرناک‌تر است.

وی با اشاره به ایام شهادت دکتر مفتح ابراز کرد: شهید دکتر مفتح از امام راحل مامور به ایجاد اتحاد در بین حوزه و دانشگاه شده بودند که منافقان کوردل او را به شهادت رساندند.

امام جمعه همدان در خصوص تصمیم ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت المقدس اظهار داشت: با صدور این فرمان، همه مسلمان جهان در برابر این فرمان ایستادگی کردند.

محمدی با اشاره به اظهار نظر یکی از شاهزاده‌های سعودی در باب شراکت بیت المقدس بین اسرائیل و فلسطین اشاره و عنوان کرد: در جایی که همه کشورهای دنیا اعم از مسلمان و غیرمسلمان در برابر اقدام ترامپ موضع گیری می‌کنند بلاهت برخی افراد همچون شاهزاده سعودی تا آنجاست که حاضر به تقسیم مقدسات مسلمین به صهیونیست‌ها است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان