اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1396 - 15:40   |   کد مطلب: 27657
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با توجه به اینکه همدان شهری صنعتی نست تاکنون شاهد آن نبوده ایم که پدیده وارونگی دما، سبب تشدید الودگی در این استان شود.
تاکنون پدیده وارونگی دما،سبب تشدید آلودگی هوا در همدان نشده است

عادل عربی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند ،به تشرح پدیده وارونگی دما و اثرات آن بر آلودگی هوای شهر همدان پرداخت و گفت: وارونگی دما یا اینورژن یک پدیده طبیعی است اما بعضی از مردم تصور میکنند وارونگی دما ناشی از آلودگی هوا است در صورتی که این پدیده طبیعی است و باعث افزایش الودگی میشود.

 

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: وارونگی دما به این صورت است که در شب های سرد که آسمان کاملا صاف است زمین سریع انرژی گرمایی که جمع کرده پس میدهد و هوای نزدیک سطح زمین سردتر میشود و اوایل صبح که خورشید می تابد هوای بالای سطح زمین گرم تر از هوای مجاور زمین میشود و هوا سنگین میشود و نمیتواند جابه جا شود و اگر آلودگی در سطح روز ایجاد شود بالای سطح زمین می ماند.

 

*وارونگی سبب تشدید الودگی هوا می شود

وی بیان اینکه پدیده وارونگی دما باعث تشدید آلودگی هوا میشود افزود: با توجه به اینکه همدان شهری بزرگ و صنعتی نیست تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه وارونگی دما سبب تشدید الودگی هوا شود نداشته ایم.

 

عربی افزود: تجمع گازهای آلاینده را در سطح شهر داشته ایم اما هیچ وقت بالاتر از حد استاندارد نرفته است.

 

وی در ادامه با اشاره به آلودگی های ناشی از گرد و غبار گفت : با توجه به اینکه بخشی از این گرد و غبارها منشا خارجی دارد ما پیش بینی می کنیم به علت خشکسالی هایی که در چند سال اخیر  در استان داشته ایم بخشی از این گرد و غبارها داخلی باشد.

 

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه 70 میلیون اعتبار جهت شناسایی نقاط مشا گردو غبار داخلی در سطح استان مصوب شده است گفت: ما براساس  این مبلغ از دانشگاه ها استعلام گرفته ایم و لی با توجه به این مبلغ کم تاکنون هیچ دانشگاهی جهت انجام طرح پژوهشی در این زمینه اعلام امادگی نکرده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه در فصل زمستان کمتر شاهد آلودگی هوای ناشی از گردو غبار هستیم گفت: دو سالی است که تعداد روزهای  گرد و غبار نسب به سالهای گذشته بسیار کمتر شده است و  این هم ناشی از بارندگی های خوبی است که در منطقه خاورمیانه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان