اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. آبان 1396 - 13:29   |   کد مطلب: 27213
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هوای همدان از ساعت 7 صبح امروز ناسالم برای گروه های حساس شده است گفت: براساس تجربه میتوانیم بگوییم که برخی از این گرد و غبارها منشا داخلی دارد و منتظر تامین اعتبارات جهت شناسایی دقیق کانون های داخلی آلودگی هستیم.
هوای همدان ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش صبح الوند، با شروع فصل پاییز و وزش باد در مناطق غربی کشور شاهد الودگی هوا در این نقطه از کشورمان هستیم و گرد و غباری که بسیاری از آن منشا داخلی دارد عامل این آلودگی است و مسئولان استانی همچنان منتظر تامین اعتبارات جهت رسیدگی به این وضع هستند، به همین دلیل جهت بررسی آخرین وضع هوای همدان مصاحبه ای با مهندس عادل عربی، معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان صورت گرفت.

 

مهندس عادل عربی در گفتگو با صبح الوند با بیان اینکه از ساعت 24 امروز هوای شهر همدان الوده شده است گفت: غلظت ذرات از ساعت 7 صبح افزایش یافته است به نحوی که هم اکنون شاخص آلودگی هوا بر روی 114 است .

 

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست افزود: این مقدار نشاندهنده این است که  هوا ناسالم برای گروه های حساس است.

 

وی بابیان اینکه این مقدار آلودگی در ساعت 11  صبح امروز به اوج خود رسیده است گفت: آلودگی هوا در این ساعت  426 میکروگرم بر متر مکعب بوده است که به احتمال زیاد به دلیل بارندگی کاهش یافت.

 

عربی گفت:  توصیه می شود افرادی که دارای بیماری های قلبی، تنفسی هستند ، کودکان و افراد سالخورده از منزل خارج نشوند.

 

وی دلیل آلودگی هوا را وزش باد دانست و گفت: در اثر وزش باد در قسمت غرب ایران ومرز مشترکمان با عراق گرد و غبار فراوانی را در شهرهای غربی شاهد هستیم.

 

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در خصوص شناسایی نقاط منشا آلودگی در استان منتظر اعتباری از  سازمان برنامه و بودجه  هستیم تا کار شناسایی کانون های داخلی آغاز شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه براساس تجربه می دانیم که  بعضی از این گرد و غبارها منشا داخلی دارد گفت: هم اکنون نقاطی در همدان شناسایی نشده است اما براساس تجربه بعضی از دشت ها را میدانیم که منشا گرد و غبار هستند  به عنوان مثال  در خصوص تالاب اق گل هم هشدار داده ایم که اگر به این وضع پیش رود یکی از منشا های داخلی گرد و غبار در کشور می شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان