اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. تير 1395 - 20:14   |   کد مطلب: 18915
معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: تا اوایل اسفندماه امسال شاهد بروز ریزگردها نخواهیم بود.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، رضا دانش‌پژوه، با بیان اینکه غلظت آلودگی هوا در استان بین 50 تا60 میکروگرم بر مترمکعب است، اظهار کرد: هوای کل استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد به طوریکه هوای شهر همدان به عنوان سالم‌ترین نقطه استان است.

وی فروردین‌ امسال را پاک‌ترین ماه فصل بهار در استان معرفی کرد و افزود: به علت بارندگی‌های خوب در این ماه شاهد بروز آلودگی کمتری بودیم اما خردادماه بیشترین میزان آلودگی را به علت کم بودن میزان بارش داشتیم.

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان شهرستان کبودراهنگ را با وضعیت 12 روز هشدار و 2 روز اضطرار و یک روز بحران جزء آلوده‌ترین شهر در فصل بهار معرفی کرد.

وی ادامه داد: امسال شهرستان اسدآباد 9 روز، شهرستان نهاوند 5 روز و شهرستان ملایر 5 روز آلودگی را تجربه کرده است.

دانش‌پژوه منشأ آلودگی هوای استان همدان در سه ماهه نخست امسال را خارجی دانست و گفت: منشأ تمام آلودگی‌ها در این دوره ورود ریزگردها از عراق بوده است.

وی درخصوص پیش‌بینی وضعیت آلودگی هوا و برگشت ریزگردها تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی انجام شده با ضعیف شدن جریانات مدیترانه‌ای که از غرب وارد استان می‌شود، تقریبا تا اوایل اسفندماه امسال شاهد بروز ریزگردها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: در صورت درست بودن پیش‌بینی و محاسبات و عدم بروز پیشامد خاصی، در روزهای آینده آلودگی‌ هوا منشأ داخلی خواهد داشت که ناشی از غبار محلی و گازهای آلاینده است و شاهد بروز ریزگردها از خارج از کشور نیستیم.

وی در پایان نقص تابلو نمایشگر پایش را مربوط به گرمای زیاد هوا دانست و گفت: این نقص ایجاد شده در نمایش آلودگی گازها تا پایان هفته رفع می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان