اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. آبان 1396 - 14:27   |   کد مطلب: 27232
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: راهپیمایی اربعین با تجمع گسترده مسلمان، شیعیان و ... و راهپیمایی روز مبارزه با استکبار و تروریسم می‌تواند مشت محکمی علیه ترامپ رئیس جمهور بی‌عقل آمریکا باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه همدان با بیان اینکه امروز شاهد شور و غوغای اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم، اظهار کرد: در این روز‌ها 25 میلیون نفر از سراسر دنیا به کربلا رهسپار شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه این 25 میلیون انسان عاشقانه و خاضعانه به سوی کربلا در حال حرکت هستند، افزود: موضوع دارای اهمیت عشق این افراد بوده که  از بی‌سوادترین تا باسوادترین آنها را به پیاده روی بزرگ اربعین کشانده است.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه این دنیا نتیجه عمل انسان‌ها است، ادامه داد: جریان اربعین امام حسین(ع) از قانون «عمل و جزا» و «کنش و واکنش» بیرون نیست.

 

وی با بیان اینکه جریان اربعین حسینی نتیجه کار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت زینب(س) است، بیان کرد: آنچه که ائمه اطهار(ع) و به خصوص امام حسین(ع) کاشته‌اند، امروز بعد از گذشت یک هزار و 400 سال به بار نشسته است.

 

طه محمدی خاطرنشان کرد: زائر اربعین حسینی و افرادی که در مسیر به زوار اربعین خدمات رسانی می‌کنند، بدانند که اجر این کار آنها از سوی خدا بی‌جواب نمی‌ماند.

 

وی در خصوص فلسفه ماندگاری قیام عاشورا گفت: سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و شیر زن کربلا حضرت زینب(س) در میدان عمل، در برابر معبود و معشوق خود فانی مطلق شدند و همه هستی خود اعم از جان و مال را در این راه در طبق اخلاص قرار دادند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان درباره لقب ثارالله سرور و سالار شهیدان با بیان اینکه امام حسین(ع) در معامله با خدا پاکبازی کرد و خدا خون‌بهای امام حسین(ع) شد، تصریح کرد: منتقم خون حسین(ع) حضرت مهدی(عج) و خون‌خواه واقعی امام حسین(ع) است.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به گرامیداشت 13 آبان ماه روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بیان کرد: این قیام خود انقلابی دیگر بود که از سوی دانش آموزان در ابتدای انقلاب انجام شد.

 

طه محمدی  با بیان اینکه در استان همدان یک هزار و 74 شهید دانش آموز وجود دارد، گفت: راهپیمایی اربعین با تجمع گسترده مسلمان، شیعیان و ... و راهپیمایی روز مبارزه با استکبار و تروریسم می‌تواند مشت محکمی علیه ترامپ رئیس جمهور بی‌عقل آمریکا باشد.

 

وی در قسمت دیگری از سخنرانی خود در خصوص انتصاب  منصور غلامی به عنوان وزیر علوم و تحقیقات افزود: وی یکی از فرزندان لایق، مقتدر، با ایمان و باسواد همدان است که همواره افتخار همدان بوده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان