اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. مهر 1396 - 21:02   |   کد مطلب: 26877
امام جمعه همدان گفت: اجرای همه پرسی در کردستان عراق نقشه آمریکا و اسراییل است تا در کنار جمهوری اسلامی ایران اسراییل دیگری ایجاد کنند
امام جمعه همدانخ

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: از بهترین درس‌های مکتب عاشورا این است که هر انسان اهل معرفت تأمل کند که چرا واقعه عاشورا اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در جنگ بین حق و باطل حربه‌ای با کاربرد جدی وجود دارد که سبب غوغاسالاری و تحریف حق و باطل می‌شود، افزود: در این جنگ به دلیل تبلیغات زهرآگین جامه حق را بر باطل و جامه باطل را بر تن حق می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه تحریف حقیقت‌ها سبب شده است که همواره جبهه باطل از حربه‌های باطل بهره ببرد، عنوان کرد: حامیان جبهه حق و حق پرستان آنگونه که می بایست در عرصه‌های دشمن شناسی و نقشه‌های شوم دشمن آگاهی و اطلاعات را ندارند که این همواره سبب شکست جبهه حق و پیروزی جبهه باطل می‌شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه دشمن در جبهه باطل همواره از حربه‌های ناجوانمردانه استفاده می‌کند، تصریح کرد: پنج سال که آمریکا با صرف هزینه‌ها و حمایت‌های کلان داعش را تشکیل داده تا به جان و مال مردم حمله کنند و امروز پس از وقوع جنایات عظیم توسط آنها رییس جمهور آمریکا جمهوری اسلامی ایران را کشوری حامی تروریست خطاب می‌کند.

محمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که  فرمودند در جامعه امروز جای شهید و جلاد در حال عوض شدن است، بیان کرد: کسانی که همواره قصد اجرای نقشه‌های شوم دشمن را در کشور داشته و دارند امروز در جامه افرادی خداجو معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه معاویه و یزید در آن دوران برای تخریب چهره اهل بیت (ع) و تطهیر چهره خود تلاش‌های متعددی کردند، ابراز کرد: امروز کودکان خردسال ما با در دست داشتن تلفن همراه از پس و پیش فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی مطلع می‌شوند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه ترامپ امروز برای خارج شدن از برجام دست به اقدامات متعدد زده و به دروغ پردازی روی آورده، گفت: اجرای همه پرسی در کردستان عراق نقشه آمریکا و اسراییل است تا در کنار جمهوری اسلامی ایران اسراییل دیگری ایجاد کنند.

محمدی اظهار داشت: بایستی از مکتب عاشورا و وقایع آن بیاموزیم که در هیچ برهه‌ای تحت تأثیر القاء های دشمن و تحریف حقیقت‌ها قرار نگیریم.

وی با اشاره به اینکه تهاجم و شبیخون‌های دشمن سبب شده است که امروز در اعتقادات و عقاید افرادی در جامعه تغییراتی صورت گیرد، تأکید کرد: امروز عدم تبیین برخی مواضع برای مردم سبب شده است که برخی صبح مسلمان و بعد از ظهر کافر باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شیعیان بدون اطلاعات و آگاهی کافی در حوزه های مختلف تحت تأثیر دشمن قرار می‌گیرند، افزود: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم جامعه مهم‌ترین روش‌ها برای خنثی کردن تبلیغات کوبنده دشمن است.

محمدی تأکید کرد: یکی از ضعف‌های طلاب این است که نمی دانند آثار خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) چیست و آثار این خطبه‌ها را برای مردم بازگو و تبیین نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی مردم بسیار مهم است، بیان کرد: به جای افزایش آگاهی مردم درباره واقعه عاشورا تنها به گریه بر اهل بیت بسنده می‌کنیم درحالیکه گریه بدون بصیرت و آگاهی افراط محسوب می شود.

امام جمعه همدان به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار اظهار داشت: سردار همدانی روی استان همدان را سفید کرده و آبروی همدان است.

محمدی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: یکی از ارگان‌هایی که همواره به صورت چشمگیر در نماز جمعه شرکت می‌کنند خدمت گذاران فعال در نیروی انتظامی هستند.

وی با تأکید بر اینکه جنایات آل سعود در یمن ویرانی، خرابی و مجروحان زیادی را بر جای گذاشته است، تصریح کرد:امروز آل سعود در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفته چراکه هزاران کودک قربانی اهداف آن ها شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان