اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. شهريور 1396 - 22:44   |   کد مطلب: 26701
امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن عزاداری‌های شیعیان را با ذره بین رصد می‌کند گفت: خودزنی ترامپ ناشی از شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه است.
خودزنی ترامپ ناشی از شکست سیاست‌های آمریکا

به گزارش صبح الوند  به نقل از تسنیم، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه اصل دین اسلام را ولایت و ولایتمداری دانست اظهار داشت: اگر غدیر و پیام آن به درستی دریافت می‌شد دیگر نباید واقعه عاشورا ایجاد نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه پیام دین حمایت از رهبری صالح و امامت و ولایت حقه بر مردم در مقابل حکومت ظلم و جور است عنوان کرد: اگر ولایت صالح در جامعه حاکم باشد، شاهد پیشرفت و حکومت فضیلت در جامعه خواهیم بود ضمن اینکه باید همواره ولایتمدار بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بزرگترین جنگ‌های جهانی و منطقه‌ای بر سر قدرت‌طلبی است و نمونه یکی از انسان‌های جاه‌طلب را ترامپ دانست، افزود: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود برای کسب رأی مردم آمریکا را فریب داد و در برنامه‌های تبلیغاتی خود می‌گفت "6 تریلیون دلار برای جنگ هزینه کردیم ولی می‌توانستیم با این مبلغ کشور خراب خود را بازسازی کنیم" اما حالا خودش بر طبل جنگ می‌کوبد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری توجه به دین را اساس پیروزی کشور دانست و گفت: اگر حکومت به دست ناصالحان بیفتد سرنوشت جامعه رو به تباهی می‌رود.

محمدی با اشاره به اینکه در ماه محرم باید عزاداری‌های خود را خالص، بی‌ریا و به دور از هر گونه خرافات برگزار کنیم افزود: دشمن عزادار‌های شیعیان را زیر ذره‌بین قرار داده و قصد دارد با کوچکترین مشکل در این حوزه و با بزرگنمایی آن شیعه، نظام و انقلاب را زیر سئوال ببرد بر این اساس باید مراقب بود.

وی با اشاره به برگزاری خوب همایش شیرخوارگان در همدان و تقدیر از برگزار کنندگان آن اظهار داشت: امروز به خاطر قدرت‌طلبی جریان استعمار، در کشورهای اسلامی شاهد کشتار هزاران کودک بیگناه هستیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه پیام همایش شیرخوارگان حسینی این است که باید فضا را به سمتی ببریم که مانع از این نسل‌کشی شویم بیان کرد: در انگلیس از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی ممانعت کرده‌اند و  این در حالی است که در سفارت همین کشور چندین هزار قمه رایگان در بین مسلمانان توزیع کردند، با کمی فکر و تأمل می‌توان فهمید که هدف از این دو اتفاق چیست.

وی از عزاداران حسینی در همدان خواست تا در عزاداری‌ها از علامت استفاده نکنند و عنوان کرد: مسلمان عاقل باید قمه را بر سر دشمنان بزند نه بر سر خود،ضمن اینکه متأسفانه برخی برای تماشای عزاداری می‌آیند نه عزاداری و این در صورتی است که باید پیام عاشورا را درک کرد و تا ابد برای مصیبت امام حسین(ع) خون گریست.

نماینده ولی فقیه در همدان از برگزاری تجمع باشکوه عزاداران حسینی مردم دارالمومنین در پیاده‌راه بوعلی در پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: خودزنی ترامپ ناشی از شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه است ضمن اینکه رسانه‌های غربی نیز اعتراف داشتند که ایران توانسته آمریکا را در سوریه شکست دهد.

وی بیان کرد:تهدیدهای آمریکا، طبل توخالی است و نمی‌تواند خللی در اراده و حمایت مردم ایران اسلامی از نظام انقلابی‌شان وارد کند.

محمدی با اشاره به اقدام مسعود بارزانی در برگزاری رفراندوم در کردستان عراق به منظور جدا کردن آن از خاک عراق تصریح کرد: این موضوع ناشی از بی‌عقلی این فرد و دسیسه آمریکا است و این بازرانی بدبخت نمی‌داند که امنیت او در پناه کشورهای مسلمان است و در صورت جدایی هر زمان که دشمن اراده کند، او نیز از بین خواهد رفت زیرا دشمن با کسی عقد اخوت نمی‌بندد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان