اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. شهريور 1396 - 23:43   |   کد مطلب: 26539
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: کشورهای اسلامی باید در برابر جنایات بودایی‌ها علیه مسلمانان میانمار واکنش نشان دهند.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر, آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر جمعه در خطبه‌های نمازجمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به در پیش بودن عید غدیر اشاره کرد و افزود: صحبت در خصوص عید سعید غدیر مفصل است و در این ساعت نمی‌گنجد.

وی با بیان اینکه اولیا الهی در روز ۱۸ ذی‌الحجه جانشین خود را انتخاب کرده‌اند و در این روز اسلام به کمال خود رسید، گفت: هر کس مخالف وصی و جانشینی حضرت علی(ع) باشد، روزه و نماز و حج‌ وی باطل است چراکه دشمنی با اهل بیت(ع) دشمنی با خداست.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در روز عید غدیر باید شیعیان با لبخند و خوشرویی با یکدیگر دیدار کنند چراکه خداوند متعال با نگاه رحمت به آنها نگاه می‌کند، گفت: عید غدیر روز زینت شیعیان است و در این روز لشگری از فرشتگان تا عید غدیر سال آینده برای تک تک مومنان حسنه می‌نویسند.

جشن عید غدیر علاوه بر مکان های عمومی باید در کانون خانواده‌ها نیز برگزار شودآیت الله محمدی با بیان اینکه جشن عید غدیر علاوه بر مکان های عمومی باید در کانون خانواده‌ها نیز برگزار شود، عنوان کرد:عید غدیر خم، روز ولایت و امامت است.

وی با بیان اینکه تمام عیدهای عالم از آن همه مردم و مسلمانان است اما عید سعید غدیر خم عید خداست، عنوان کرد: شیعیانی که این عید را گرامی می‌دارند در روز قیامت از نجات‌یافتگان و رستگاران عالم خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به وظیفه علمای شیعه در خصوص عید غدیر خم اشاره کرد و گفت: عاشورا فرزند غدیر است و باید نسبت به برپایی جشن‌های این دهه کاری موثر انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر کاری مناسب برای دهه غدیر در تاریخ اسلام انجام می‌شد نصف بیشتر سنی‌ها شیعه می‌شدند، گفت: غدیر طی ۱۴۰۰ سال گذشته مغفول مانده است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: فلسفه اعمال عبادی در روز عید غدیر و افضل بودن عبادت در این روز به این جهت است که اگر حکومت علوی بر بشریت حکمفرما بود عدالت ۱۰۰ درصد به وجود می‌آمد و این همه ظلم و غارت در دنیا نبود.

وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها زیر یوغ استکبار هستند و جنایات داعشی‌ها و زنده زنده سوزاندن مردم مسلمان میانمار به دست حکومت‌های فاسد و ظالم اتفاق می افتد، عنوان کرد: گرامیداشت عید غدیر توسط مسلمانان اعتراض به این جنایات است چراکه حکومت باید به دست علی‌های زمان باشد تا بشریت با عدالت علی(ع) آشنا شود.

امام جمعه همدان همچنین با ابراز خرسندی از بازگشت حجاج در سلامت کامل به میهن اسلامی گفت: نباید هیچ حکومتی به حرم خدا حکومت داشته باشد چراکه حرم از آن همه مسلمانان است و نباید هیچ فرقی گذاشته شود.

آیت الله محمدی در خصوص جنایات بودایی‌ها علیه مسلمانان میانمار گفت: این کار توسط یک عده بودایی به سرکرده یک زن انجام می‌شود و دست پلید اسرائیل و حاکمان سعودی نیز در آن دیده می‌شود که باید کشورهای اسلامی در برابر این جنایات واکنش نشان دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان