اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. شهريور 1396 - 10:33   |   کد مطلب: 26435
نماینده مردم همدان و فامنین گفت: عدم کنترل و عدم نظارت مسئولین موجب بالارفتن قیمت ها چه در حوزه مسکن و چه در دیگر حوزه ها شده و مردم دیگر ناچارند از محصولات استفاده کنند.
عدم نظارت مسئولین، علت اصلی افزایش قیمت مسکن

به گزارش صبح الوند، امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند ضمن اشاره به اینکه مردم قدرت خرید مسکن ندارند و ناچارند تا برای زندگی خود به اجارهی مسکن روی آورند  گفت: متاسفانه اجاره بهای مسکن در همدان بالاست وعلت اصلی این فاجعه عدم کنترل و پیگیری مسئولان مربوطه است.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  علت دیگراجاره بهای بالا را راکد شدن ساخت و ساز دانست و افزود: عمده اشتغال ما در همین ساخت و ساز بود که جامعه کارگری ، مهندسی و ده ها شغل دیگررا در برمیگرفت و متاسفانه در شرایط کنونی اکثریت این اشتغال ها از بین رفته است.

 

*مسئولین بر قیمت ها کنترل داشته باشند

نماینده مردم همدان با تاکید براینکه مسئولین باید روی قیمت ها کنترل داشته باشند و نرخ گذاری کنند اظهار کرد: مردم نه تنها در حوزه مسکن بلکه در دیگر حوزه ها اعم از قیمت گوشت و حبوبات با مشکل رو به هستند،قیمت گوشت در همدان به بالای 50 هزارتومان رسیده است و مسئولین مربوطه قیمت را کنترل نمیکنند.

 

خجسته  با تاکید براینکه مسئولان مربوطه قیمت ها را رها کرده و کنترلی برآن ها ندارند ادامه داد: اگر روی همه اجناس  قیمت گزاری شود مشکلات  معیشتی مردم حل میشود و دیگرهیچکس جرات ندارد اجناسی را یک درصد هم گرانتر بفروشد .

 

وی کنترل قیمت اجناس را یک اصل مهم برشمرد و افزود: درهرصورت باید قیمت ها را کنترل کنیم و این کنترل باید در چارچوب خاص و صحیح خود باشد و حتی دولت هم باید مستقیم ورود پیدا کند وسایر دستگاه ها هم در این امر مهم دولت را یاری دهند.

 

نماینده مردم همدان ادامه داد: متاسفانه در حوزه  مسکن هرکس هرجور که میخواهد برای خرید و فروش و رهن و اجاره نرخ میدهد،دیگری میگوید چون متقاضی برای اجاره مسکن زیاد است قیمت هارا بالاببریم، خب چه کسی باعث بالارفتن قیمت ها میشود؟خود صاحبان املاک موجب افزایش اجاره بها هستند.

 

*عدم نظارت علت نرخ گذاری بی اساس املاک توسط صاحبان ملک

وی افزود: همین عدم نظارت ها است که باعث شده خود صاحبان ملک نرخ گذاری کنند، لذا کار از دست  خارج شده و مسئولین استانی و ملی باید به دنبال چاره ای باشند و نرخ گذاری به صورت منطقه ای انجام دهند تا کسی حق نداشته باشد نرخ و قانون را زیر پا بگذارد.

 

نماینده مردم همدان مسکن را  بحث مهمی در کشور دانست و با اشاره به اینکه بالای 4 میلیون و 800  مسکن خالی در کشور داریم گفت: از تعداد 4 میلیون و 800 مسکن خالی ، 288 خانه خالی  داریم که هیچکس در آن ها زندگی نمیکند و تعداد 100 میلون هم خانه داریم که مختص افرادیست که خانه دوم آن ها محسوب میشود و این بلایی است که وارد کشور ما شده.

 

خجسته در ادامه تصریح کرد: ما باید به بافت های فرسوده رسیدگی کنیم،8 میلیون نفر میتوانند در خانه هایی با بافت فرسوده زندگی کنند و ما با قیمت های مناسب به تعمیرات بافت های فرسوده بپردازیم و خدمات را به مردم ارائه دهیم و این در رفع مشکلات موثر خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات نبود مسکن همچون بلایی است که ازدواج جوانان را به تاخیر انداخته است گفت: آیا فردی که یک میلبون و پانصد تومان حقوق دارد و برای اجاره خانه باید 2 میلیون تومان بپردازد میتواند زندگی آرامی داشته باشد؟ خب ما از مسولین انتظار داریم نظارت بر  قیمت ها داشته باشند تا فشار کمتری روی زندگی جوانان باشد.

 

*دولت بافت های فرسوده با اجاره کم رادر اختیار زوج ها بگذارد

خجسته افزود: جوانان ازدواج میکنند و دولت باید منازل با اجاره  بها ارزان در اختیار آن ها قرار دهد تا جوانان با امید وارد زندگی شوند ، تعداد آمار ازدواج بالاست و نمیتوان فقط به امید این بود که خیرین به ازدواج و زندگی جوانان کمک کنند و دولت میتواند در جهت کمک به زوج ها بافت های فرسوده را با اجاره کم در اختیار زوج ها قرار دهد.

 

*عدم نظارت بر پیمانکاران علت تحویل ندادن مساکن مهر

نماینده مردم همدان در پاسخ به اینکه چرا مسکن های مهر واقع در شهرک مدنی تحویل صاحبانشان داده نمیشود گفت : علی رغم اینکه  اداره مسکن و شهرسازی در بسیاری از جاها خوب کارکردند اما خیلی جاها هم خوب نبودند، پیمانکاران خون ملت را مکیدند ، پول گرفتند و کار را نیمه کاره رها کردند و رفتند، نظارت نبوده و همین ها هرکاری خواستند کردند و حالا کار به مشکل خورده و این ها همه به خاطر عدم نظارت بر پیمانکاران است.

 

خجسته در پایان برا ی رفع مشکلات به ارائه چند  پیشنهاد پرداخت و گفت:  مسولین ما برای همه اجناس و همینطور اجاره بها نرخ گزاری کنند،  گوشتی که به خارج صادر میشود در داخل کشور گرانتر به فروش میرسد و این ظلم است در حق مردم ،دیگر هیچ عذری از دولت پذیرفته نیست و اگر میگویند چون مجلس کمک نمیکند نمیتوانیم مشکل را حل کنیم اشتباه است، الحمدلله مجلس خوب کار کرده و تنها انتظار مردم از دولت کار است و کار است و کار.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان