اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مرداد 1396 - 15:24   |   کد مطلب: 26107
این روز ها از خجسته به عنوان اصلی ترین گزینه ی تصدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران یاد می شود باید منتظر تصمیم دولت و امیر خجسته بمانیم. آیا خجسته در ایستگاه بنیاد شهید از قطار نمایندگی پیاده خواهد شد؟!
حضور یک همدانی در ریاست بنیاد شهید

به گزارش صبح الوند، بنیاد شهید و امور ایثارگران در اسفند 1358 و با نام بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) تاسیس گردید. این نهاد از نهاد های مهم عمومی غیر دولتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد و وظیفه ی اصلی رسیدگی به امور خانواده های شهدا، جانبازین، ایثارگران و آزادگان را بر عهده دارد.

 

ریاست این سازمان با حکم رهبر معظم انقلاب در حکم نماینده ولی فقیه و با حکم رییس جمهور در حکم معاونت ریاست جمهوری تعیین می شود.

 

حال در آستانه ی آغاز فعالیت و تشکیل دولت دوازدهم به نظر می رسد حسن روحانی در صدد است در مدیریت این نهاد تغییراتی ایجاد کند. اما نکته ی مهم این ماجرا که موجب حساسیت مردم همدان گردیده است، احتمال حضور یک همدانی در مقام ریاست این نهاد است و این شخص کسی جزء امیر خجسته نماینده فعلی مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نمی باشد.

 

امیر خجسته متولد 1338 در روستای سنگستان از توابع همدان است. خجسته زندگی سیاسی خود را از همان سنین نوجوانی و با شرکت در فعالیت های قبل از انقلاب اسلامی آغاز کرد و همین روحیه ی انقلابی در وی باعث گردید با آغاز جنگ تحمیلی به همراه سایر دوستان و هم دانشگاهیان به جبهه های حق علیه باطل اعزام شود. عشق به پدر معنوی خویش حضرت روح الله (ره) باعث شد علی رغم مجروحیت شدید در مرحله ی اول اعزام، مجدد عازم جبهه های عشق شود، تا اینکه در جریان عملیات برون مرزی ثارالله و در یک نبرد نابرابر در چنگال نظامیان بعث عراق قرار می گیرد و 8 سال از بهترین دوران عمر خویش را با تحمل سختی شکنجه های داعشیان زمان خود می گذراند.

 

 خجسته پس از بازگشت از اسارت مسیر انبیا را انتخاب می کند و در قامت یک معلم به سمت ریاست دانشگاه فرهنگیان همدان منصوب می شود.

 

مدیریت موفق خجسته در دانشگاه فرهنگیان و همچنین شورای اسلامی شهرستان همدان و ارتباط مستحکم وی با جامعه ی ایثارگران او را به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان می رساند.

 

اقدامات زیر بنایی و اساسی وی موجی از رضایت را در میان خانواده های ایثارگران پدید می آورد و خجسته در چندین دوره به عنوان مدیر نمونه ی کشوری انتخاب می شود؛ او در همان دوران و به واسطه ی حضور خود در بطن کاری این نهاد متوجه ی وجود تخلفات گسترده مالی و و اداری می شود.

 

با آغاز پیگیری خجسته و تهدید منافع افراد درگیر در این ماجرا ناگهان در یک اقدام از پیش اعلام نشده و در روز جمعه از ریاست بنیاد شهید استان همدان عزل می شود؛ اما خورشید پشت ابر باقی نمی ماند و او در جریان انتخابات نهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد مردم همدان و فامنین وارد مجلس شورای اسلامی می شود.

 

بار مسئولیت خجسته سنگین تر می شود و او حالا با انبوهی از پروژه های نیمه کاره روبه رو است. این پروژه ها که از سالیان گذشته و به واسطه ی اختلاف بین مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی روی هم انباشته شده است. از مهم ترین آن ها نیز می توان به فرودگاه همدان، خطوط ناقص ارتباط زمینی، راه آهن و عدم وجود مراکز صنعتی هستند.

 

خجسته در بدو ورود به مجلس نهم نیز ریاست کمیسیون شورا ها و امور داخلی کشور را بر عهده می گیرد، با این حال و افزایش دغدغه ی کاری، وی از پیگیری ریشه های فساد در بنیاد شهید و امور ایثار گران غافل نمی ماند و با به دست گرفتن سکان مدیریت کمیته ی رسیدگی به تخلفات این نهاد در مجلس شورای اسلامی گام بزرگی در راستای شفاف سازی سیستم اداری برداشت.

 

اگرچه فشار های سنگین مانع قرائت گزارش نهایی این پرونده شد اما در جریان پیگیری های این کمیته میلیارد ها تومان از سرمایه ملت به بیت المال بازگردانده داده شد.

نماینده ی مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در عرصه بین الملل نیز حرف های زیادی برای گفتن داشت و با سفر های متعدد به کشور های مهم در قالب ریاست گروه های دوستی پارلمانی و سفر های مستمر به منطقه علی الخصوص سفر تاریخی به حلب و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه، جزو فعال ترین نمایندگان در عرصه بین الملل بود.

 

همانند دوران اسارت که توفیق همراهی سید آزادگان مرحوم ابوترابی کسب می کند، تجلی عشق به ولایت و انقلاب اسلامی در وی باعث می شود در دوران نمایندگی نیز از کلاس های دروس خارج رهبر معظم انقلاب استفاده نماید.

 

اکنون خجسته با رای اعتماد مجدد مردم همدان و فامنین در اسفند 94، دومین حضور خود در مجلس شورای اسلامی را تجربه می کند. البته با پیگیری های وی و سایر نمایندگان استان همدان بخش اعظمی از پروژه های نیمه کاره ی استان به نتیجه رسیده است و او را در محقق ساختن شعار های خویش موفق جلوه می دهد و به این ترتیب مقداری از بار مسئولیت وی نسبت به مردم همدان کاسته شده است.

 

حال که این روز ها از خجسته به عنوان اصلی ترین گزینه ی تصدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران یاد می شود باید منتظر تصمیم دولت و امیر خجسته بمانیم. آیا خجسته در ایستگاه بنیاد شهید از قطار نمایندگی پیاده خواهد شد؟!

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان