اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. تير 1396 - 20:56   |   کد مطلب: 25706
یک منبع عربی مدعی شد که عربستان و امارات قصد اقدام نظامی علیه قطر داشته‌اند اما به دلایلی که ذکر کرد، این عملیات خنثی شده است.
ترکیه چگونه طرح حمله عربستان به قطر را خنثی کرد؟

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، «یک منبع خاص» که خواست نامش فاش نشود، گفت که عربستان و امارات برای سرنگونی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برنامه‌ریزی کرده بودند اما ترکیه به دنبال آغاز بحران در روابط قطر با کشورهای عرب، بسرعت نیروهای خود را به قطر اعزام کرد و با این کار تمامی معادلات و موازنه‌ها را بر هم زد.

این منبع خاص در گفت‌وگو با وبگاه «الخلیج الجدید» اظهار داشت که عربستان و امارات قصد داشتند از فرصت عدم حضور نیروهای قطری شرکت‌ کننده در ائتلاف بین‌المللی علیه یمن، در خاک کشور خود سوء استفاده کرده و طرح کودتای نظامی علیه تمیم را اجرا کنند.

به گفته این منبع، نیروهای دریایی و کماندوهای اماراتی در بحرین استقرار یافته و برای اجرای حمله غافلگیرکننده و سیطره بر بنادر قطر و فرودگاه بین‌المللی حمد آماده شده بودند و مأموریت یورش‌های زمینی و سیطره بر کل کشور نیز به عربستان محول شده بود و مقرر شده بود هیچ یک از این دو کشور حمله خود را علنی نکنند و چنین وانمود کنند که اقدامات نظامی توسط نیروهای قطری که از سیاست‌های تمیم احساس خطر کرده بودند، صورت گرفته تا اینکه با یکی از افراد خاندادن آل ثانی درباره عهده‌داری قدرت به جای تمیم توافق حاصل شود.

این منبع افزود که موافقت پارلمان ترکیه با استقرار نیروهای ترکیه در قطر در تاریخ 7 ژوئن همه معادلات را بر هم زد به خصوص اینکه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه سریعا با این طرح موافقت نمود و همین امر خشم عربستان و امارات علیه ترکیه را برانگیخت که پیش‌بینی می‌شود بزودی خشم خود را علنی نمایند.

پیش از این «مجتهد» (اکانت توییتری معروف به افشاگر خاندان آل سعود) که انتشار مطالب آن در توئیتر معروف است، روایتی شبیه به این روایت را منتشر کرده و نوشته بود که طرح کودتا در قطر که توسط «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی تدارک دیده شده بود، چند روز پیش از اعلام محاصره قطر لغو شد.

بر اساس این ادعا قرار بود نیروهای قطری به یک بهانه‌ای اعم از تجلیل از آنها به دلیل مشارکت در ائتلاف بین‌المللی علیه یمن در نجران باقی مانده و ارتباط آنها به مدت چند روز با قطر قطع شود تا اینکه نیروهای ویژه سعودی و اماراتی با لباس‌های مشابه نیروهای قطری به این کشور اعزام شوند و همزمان با آن هلی‌برن نیروهای دریایی امارات نیز با هدف سیطره بر تمامی مراکز حیاتی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان