اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مرداد 1395 - 9:03   |   کد مطلب: 19432
امام جمعه همدان گفت: حج نباید در دست شنیع‌ترین افراد روی زمین قرار گیرد، بلکه باید همه ملت‎های مسلمان در مدیریت خانه خدا دخیل باشند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‎محمدی  در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: هر یک از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اقیانوسی از کرامت هستند، اما برخی از آنان با وصف‌های خاصی شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه شیعیان در 77 کشور، دهه کرامت را گرامی داشته و پرچم این دهه را به اهتزاز درآوردند، افزود: این نشان می‌دهد که حقانیت اهل بیت(ع) در حال گسترش در همه افق‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه هر انسان علاقمند به خودش باید کرامت‌ها را درک و جذب کند، تصریح کرد: امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) الگوی کرامت برای انسان‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه گروهک تروریستی داعش که فریب آمریکا و رژیم صهیونیستی را خورد و انسان‌های بسیاری را به خاک و خون کشید، مورد تنفر و لعن همه مردم است، ادامه داد: افرادی که دارای خوبی و خصلت‌های نیک هستند به عنوان کریم شناخته می‌شوند.

طه‌محمدی با بیان اینکه رسالت همه پیامبران و کتاب‌های آسمانی به ویژه قرآن و پیامبر خاتم(ص)، تربیت جامعه بشری براساس کرامت‌ است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال، کریم است و به همین دلیل فلسفه خلقت انسان این است که بدی‌ها و زشتی‌ها را کنار زده و با جمع کردن خوبی‌ها به مرحله کرامت برسد.

وی در ادامه با انتقاد از آزادی سقط جنین در غرب، نخستین دادگاه قیامت را مربوط به سقط جنین دانست و گفت: سقط جنین برگرفته از جاهلیت مدرن است زیرا که جنین با انسان هیچ تفاوتی ندارد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اسلام برای آموختن جوانمردی، سخاوت، احسان و خدمت به مردم آمده است، اظهار کرد: تمام مسئولیت‌های پیامبر خدا این است که مکارم اخلاقی را در جامعه ترویج کند.

وی با بیان اینکه 13 سال مشرکان پیامبر(ص) را شکنجه کردند، افزود: این در حالی بود که پس از فتح مکه پیامبر اعظم همه را بخشید که مسلمانان باید گذشت را از پیامبر خود بیاموزند.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه دلیل طلاق‌های امروز نداشتن کرامت و گذشت طرفین است، تصریح کرد: اگر امروز آتش بر سر مردم یمن، عراق و سوریه توسط آل سعود و آمریکا و داعش ریخته می‌شود به دلیل نبودن کرامت و خصوصیات انسانی است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در اسلام کنگره‌ای با عظمت‌تر از حج نداریم، اظهار کرد: کنگره با عظمت حج نباید در دست شنیع‌ترین افراد روی زمین قرار گیرد.

امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه ناآگاهی امت اسلام باعث حاکمیت آل سعود شد و آنان نیز روز به روز فاسدتر شدند، خاطرنشان کرد: در مدیریت حرمین شریفین باید همه کشورهای مسلمان دخالت داشته باشند .

وی با بیان اینکه امروز حاجیان یمن، سوریه و ایران حق رفتن به حج را ندارند، گفت: این اتفاق به دلیل افتادن کلید خانه خدا به دست صهیونیست‌هاست.

طه‌محمدی با تأکید بر اینکه همه مسلمانان برای نجات خانه خدا از دست آل سعود، آمریکا و اسرائیل متحد شوند، اظهار کرد: اگر حج تعطیل شود، هلاکت امت اسلام نزدیک خواهد شد که البته امیدواریم این اتفاقات مقدمه ظهور باشد.

وی با اشاره به اینکه رژیم جعلی صهیونیستی امروز در کابوس خود غرق است، افزود: داعشی‌ها برای نجات رژیم فاسد صهیونیستی از این کابوس تلاش می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه جشن‎های میلاد امام رضا(ع) باید با شکوه و جلال هرچه بیشتر برگزار شود، تصریح کرد: اردوغان به اسلام، قرآن، کشور و ملتش به دلیل خوش خدمتی به آمریکا خیانت کرد و مزدش را با این کودتا گرفت.

وی با بیان اینکه اردوغان ناموس کشور خود را نیز در اختیار آمریکا قرار داد، تبیین کرد: امام خامنه‌ای(مد ظله‎العالی) فرمودند که آمریکا غیر قابل اعتماد است اما برخی برای خواندن عقد اخوت با آمریکا اصرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان