اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. شهريور 1396 - 13:59   |   کد مطلب: 26427
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه همدان، تقوی را شرط لازم برای متولیان حج دانست و افزود:نچه که ما در سالهای گذشته از متولیان حج دیدیم خلاف تقوی بوده و این کوتاهی ها هیچ کدام در محضر خداوند متعال پذیرفته نیست.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان

به گزارش صبح الوندحجت الاسلام ناصر نقوی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند ، با اشاره به اهمیت بحث حج که یک فریضه بزرگ الهی است افزود: حج در عالم اسلام مهمترین نماد توحیدی در عین حال همبستگی اتحاد و انسجام، هماهنگی، تساوی حقوق و ارزشهای الهی است که در نوع خودش بی نظیر است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه همدان تقوی را شرط لازم برای متولیان حج دانست و افزود: براساس فرمایشات خدای متعال و قران کریم باید   تقوی ملاک کار  متولیان حج باشد و  اگر اینگونه نباشد در حق خدا ، بندگان خدا ،دین ، حج و خانه خدا ظلم کرده اند.

 

*متولیان حج در عمل خائن الحرمین هستند

وی با بیان اینکه تقوی در تولی این واجب بزرگ الهی تقوی شخصی نیست بلکه تقوی جمعی است افزود: این تقوی، تقوی مدیریتی،  امنیت ،اخلاق ،حفظ جان مسلمان و خدمت به بندگان خدا است نه اینکه کسی اسمش را بگذارد خادم الحرمین اما در عمل خائن الحرمین باشد.

 

حجت الاسلام  نقوی تاکید کرد: آنچه که ما در سالهای گذشته دیدیم خلاف تقوی بوده و این کوتاهی ها  هیچ کدام در محضر خداوند متعال پذیرفته نیست.

 

وی اظهار کرد: جان بندگان عزیز خدا در خطر بیفتد، خانواده ها داغدار  و آسیب های جدی ببینند بخاطر اینکه کسی که اسم خدمت برای خودش برگزیده به جای اینکه اهل خدمت باشد، خیانت می کند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه همدان  خاطر نشان کرد: سالهای گذشته آنچه که ما متوجه شدیم کوتاهی، تقصیر، بی نظمی و عدم توجه متولیان حج به این فریضه برگ بوده و بسیار احتمالش بالا است که عمد اینها در کار بوده که بخواهند بعضی ها خلاف تقوی برخورد کنند تا این واجب الهی روی زمین بماند.

 

وی در ادامه با اشاره به اعزام حجاج ایرانی به حج گفت: آنچه که امسال اتفاق افتاد و بزرگان تصمیم گرفتند حج توسط ایرانیان انجام شود تا آن واجب بزرگ خدا را به جا بیاورند برای همه مقدس است .

 

حجت الاسلام  نقوی افزود: این نگاه ، نگاه حکومت اسلامی است و نگاه حکومت اسلامی برای ما عالی ترین نگاه است.

 

*حضور زوار ایرانی در حج امسال همانند دفاع مقدس گرامی است

وی ادامه داد:  کسانی که با همه حرف و حدیث ها براساس نگاه حکومت اسلامی رفتند تا این فریضه را انجام دادند و انجام این واجب بزرگ الهی را به عهده گرفتند حضورشان مثل دفاع مقدس عزیز و گرامی است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در همدان حضور زائران  ایرانی در حج امسال را همانند جهاد خواند و افزود: امسال حج کسانی که رفتند علاوه بر حج بودنش جهاد ،تبلیغ ، اعلام شجاعت و استقامت و میانه میدان ایستادن بود که اجرهای مضاعفی خواهد داشت .

 

*حجاج ایرانی جهت زمین نماندن این فریضه واجب به حج رفتند

وی اظهار کرد: به نظر بنده هر لحظه ای که خانواده های انها اضطراب داشتند پاداش انها میلیونها برابر است و همان مادران رزمندگان عزیز که فرزندانشان را برای دفاع از میهن میفرستادند امروزبچه هایشان را برای دفاع از واجب الهی فرستادند که حج بر روی زمین نماند.

 

حجت الاسلام نقوی در پایان تاکید کرد: دشمن و خیانت کاران به حرم بدانند ،هم مردم  و هم تمام آزادگان جهان حواسشان است  که اگراین خطاها تکرار شود انچنان سیلی به گوش خیانتکاران خواهند زد که نظیرش را در عالم نببینند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان