اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مرداد 1395 - 16:30   |   کد مطلب: 18977
امام جمعه همدان با اشاره به سالروز اولین برگزاری نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر تنها دستاورد انقلاب اسلامی همین نماز جمعه هم باشد برای ما بس است.

به گزارش صبح الوند، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی  در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: همانگونه که امام صادق (ع) فرمودند، دنیا شناسی از ارکان اصلی معرفت است،  البته خود دنیا بد نیست بلکه حب ودلبستگی به ان بیچارگی دنیا وآاخرت را به دنبال دارد.

 

امام جمعه همدان افزود: انبیا و اولیا گول دنیا را نخوردند چون با عقل و دین به میدان آمده اند وتوانسته اند دنیا را مهار کنند.

 

وی با اشاره به اینکه  دنیا همچون آب شوری است که فرد حریص هر چقدر از آن بنوشد سیراب نخواهد شد تا نابود شود گفت: مال دنیا سرمنشاء زنده نگه داشتن انواع و اقسام شهوات در وجود انسان است.

 

آیت لله طه محمدی  افزود:  وقتی کسی  در معرفت شنتاسی دنیا زمین بخورد همه هم نوعان خود را به خاک و خون می کشد.

 

وی اظهار کرد: آنچه  امروز در عراق و سوریه اتفاق می افتد توسط آمریکا  که دم از دموکراسی می زند رخ داده است.

 

آیت الله طه محمدی در ادامه خطبه های خود به بیان جنایت های آل سعود در منطقه پرداخت و اظهار کرد: آل سعود از تمام ثروت خود برای ایجاد وهابیت استفاده کرده است ووهابیت خود زاییده تروریست است.

 

امام جمعه همدان تصریح کرد: آل سعود با پرورش وهابیت  سبب ایجاد فتنه در در عراق، بحرین و کشمیر شده  است.

 

آیت الله محمدی  در ادامه  به اتفاقات کشور ترکیه نیز اشاره کرد و  گفت:  عده ای با هدف زنده کردن  امپراتوری عثمانی  در این کشور  مردم را به خاک و خون کشیده اند.

 

وی با اشاره به سالروز اولین برگزاری نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی گفت:  نماز جمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است  و هم اکنون در 800 نقطه کشور برگزارمی گردد و اگر تنها دستاورد انقلاب همین نماز جمعه باشد برای ما کافی است و هیچ دستاورد و عملی بالاتر از این نمی باشد.

 

آیت الله طه محمدی در ادامه با اشاره به اینکه همدان ظرفیت های بسیار زیادی دربهره گیری از چهره های فرهیخته این شهر دارد خواستار بهره گرفتن ازاین عالمان شد.

 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی سراسر کشور در همدان افزود: مسئولین باید تمام تلاش خود را در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری هر چه بهتر این برنامه ها کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان