اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. خرداد 1396 - 20:47   |   کد مطلب: 25495
تاکید رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان :
ضرورت ساماندهی روزبازارهای سطح شهر
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت ساماندهی روزبازارها و بازارچه های محلی سطح شهر تاکید کرد.
ضرورت ساماندهی روزبازارهای سطح شهر

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهرضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) اظهار کرد: روزبازارها پتانسیل خوبی برای تمرکز زدایی از هسته مرکزی شهر هستند که کاهش رفت و آمدهای درون شهری، کارآفرینی برای تعدادی از افراد که توانایی تهیه مغازه یا مکان مناسبی برای عرضه کالا ندارند را به دنبال دارد.

گردان با بیان اینکه روزبازارها باید به صورت منسجم و منظم ساماندهی شوند اضافه کرد: لازم است با برنامه ریزی برای این روزبازارها سایبان های مشخص و یکنواختی با توجه به نوع عرضه اجناس ایجاد شود .

وی بر لزوم نظارت بر فعالیت روزبازارها تاکید کرد ویادآور شد: ضروری است در ارتباط با امکانات رفاهی و بهداشتی و بر قیمت هایی که توسط متولیان امر انجام می شود نیز نظارت مستمری صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه نیاز است جانمایی و مکانهای مناسبی برای  استقرار روز بازارها مشخص شود، اظهار کرد: حتی می توان دستفروشان سایر خیابان های سطح شهر را نیز به این مکانها هدایت کرد .

گردان بر لزوم شناسایی و آمارگیری تعداد دست فروشان و افراد فعال در روزبازارها تاکید کرد و گفت: با این  امر می توان مدیریت لازم را بر اینگونه روزبازارها اعمال کرد.

وی در ادامه به فعالیت وانت بارها اشاره کرد و افزود: شناسایی کامل این وسائط نقلیه و جلوگیری از توقف این خودروها در معابر شهری یکی از اولویت های کاری است.

گردان با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری اقدام به ساماندهی فعالیت این وانت بارها کرده است افزود: گر چه از نظر قانونی وانت بارها حق خریو وفروش و عرضه کالا ندارند و باید جمع آوری شوند اما تا زمان اجرای کامل طرح در جلوگیری از توقف این وسائط نقلیه، نیاز است مکانهایی را در خارج از معابر عمومی و اماکنی که کمترین آشفتگی بصری و ترافیکی را ایجاد می کند اسکان دهند.

وی در ادامه به ادغام سازمانهای زیر مجموعه شهرداری اشاره کرد و خطاب به مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاورزی شهرداری، خواستار ارائه برنامه های این سازمان برای سال جاری شد و تاکید کرد: لازم است دستوالعمل اجرایی برای سال 96 این سازمان تدوین شده و عملیاتی شود تا در آخر سال بتوان گزارشی از عملکرد ارائه نمود.

رضا غلامی خجسته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم دراین جلسه ضمن تاکید توجه به سرویس های رفاهی و بهداشتی روزبازارها گفت: غرفه داران فعال در روزبازارها هم همانند دیگر افراد مشغول به کار هستند بر این اساس باید برای آنها زمینه بیمه کارگری را فراهم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت روزبازارها پرداخت و گفت: در حال حاضر ساماندهی این روزبازارها در دست اقدام است و بر نحوه فعالیت آنها نیز نظارت می شود.

مجید درویشی از ساماندهی وانت بارها خبرداد و افزود: مجوز ساماندهی این وسائط از مرجع قضایی اخذ شده و بر اساس آن افرادی که مجوز دارند می توانند در محل مورد نظر فعال باشند.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاورزی شهرداری با اشاره به ادغام سازمانه های زیر مجموعه شهرداری گفت: پیگیر هستیم که بر اساس چارت سازمانی فعالیت این سازمان انجام شود و که در این راستا برنامه ها را بر مبنای اساسنامه پیش بینی کرده ایم .

معراج عاشورلو همچنین در خصوص احداث بازار پرنده های زینتی و طیور اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذار زمینی درحاشیه میدان امام حسین (ع) برای ایجاد بازار پرندگان زینتی خریداری کرده است که هم اکنون موضوع راه دسترسی در دست بررسی است.

وی در ادامه به تشریح اهم وظایف و ماموریتهای سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده های کشاورزی شهرداری پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان