اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. بهمن 1395 - 10:07   |   کد مطلب: 23742
تاکید رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:
ساماندهی واحدهای آلاینده در اولویت کاری شهرداری همدان باشد‌
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تاکید کرد: ساماندهی واحدهای آلاینده باید در اولویت کاری شهرداری همدان قرار گیرد و با واحدهای آلاینده ای که پلمب شده و فک پلمب کرده اند ه باید برخورد لازم صورت گیرد.

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان اظهار کرد: با نیم نگاهی به محیط اطراف متوجه آلودگی‌های مختلفی از قبیل آلودگی‌های زیست محیطی، صوتی، بصری و ترافیکی می‌شویم که این آلودگی‌ها عمدتا نشات گرفته از همان زندگی شهری و صنعتی است.

 

گردان اضافه کرد: تلاش برای رفع این مشکلات از یک سو و نیاز شهری به این مشاغل از طرفی دیگر، متولیان اداره امور شهرهای بزرگ و صنعتی را بر آن می‌دارد تا ضرورت و لزوم ساماندهی مشاغل شهری را احساس و اتخاذ تدبیر کنند.

 

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه روزافزون کمی شهرها و اماکن و ابنیه شهری با سرعت فزاینده اداره امور شهرها را از دست مدیریت سنتی خارج کرده است افزود: این امر مدیران برنامه‌ریز آینده‌نگر و کارآمد را می‌طلبد تا در زندگی شهری با ایجاد رفاه، آسایش و امنیت زندگی ایده‌آل شهروندان را رقم زنند.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان امروزه برای دستیابی به توسعه پایدار، رفاه اجتماعی و اعتلای کیفیت زندگی راهی جز ایجاد الفت بین صنعت و شهر وجود نداشته است ادامه داد: از دیدگاه توسعه پایدار شهری امروزه به جای تاکید بر جداسازی صنایع از شهرها بیشتر توصیه می‌شود که زمینه‌ها و پیش‌شرط‌های لازم برای ایجاد هماهنگی میان محیط شهر و صنعت از طریق تکامل تکنولوژی، توسعه تمهیدات کالبدی، گسترش طراحی شهری و ساماندهی فضایی فراهم شود که این امر مستلزم بازنگری در روشهای شهرسازی و پذیرش انعطاف پذیری و پویایی در ضوابط منطقه بندی و مقررات ساماندهی صنایع و مشاغل است.

 

کامران گردان با اشاره به اینکه با گسترس شهرها معضلاتی در حاشیه شهر ایجاد می‌شود که باید وضعیتی ایجاد کرد ساکنان این مناطق از آلودگی آسوده شوند، بیان کرد: بازدیدهای مستمر از مناطق حاشیه شهر انجام شده و به دنبال این بودیم تا مراکز غیرقانونی و غیر مجاز در این زمینه پلمب شوند.

 

گردان عملکرد اداره مشاغل مزاحم شهرداری همدان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: پیگیری و جمع آوری مراکز غیرقانونی نگهداری دام، جمع آوری انبارهای غیر بهداشتی ضایعات، متوقف کردن عملیات سوزاندن ضایعات ام دی اف کاران، جمع آوری مراکز غیر قانونی شارژ کپسول خودرو، مشاغل کارگاهی در سطح محیط مسکونی و 32 واحد مصالح فروشی از اقدامات خوب این اداره بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه 90 درصد مراکز غیرقانونی نگهداری دام در کوی خضر با 20 سال سابقه پلمب شده است، گفت: همچنین 85 درصد انبارهای غیربهداشتی ضایعات در مناطق 2، 3 و 4 شهر همدان پلمب شده است.

 

وی از پلمب صد در صدی عملیات سوزاندن ضایعات ام دی اف کاران در منطقه 3 شهر همدان خبر داد و گفت: از این پس دیگر  اجازه فعالیت به آنها داده نمی‌شود.

 

گردان با بیان اینکه با تلاش اداره کنترل و نظارت 90 درصد مراکز غیرقانونی شارژ کپسول خودرو و 90 درصد مراکز غیرقانونی نگهداری دام در کوی ولی عصر(عج)  پلمب شده است، اضافه کرد: هنوز اقدامی در راستای جلوگیری از مشاغل کارگاهی در سطح محیط مسکونی و 32 واحد مصالح فروشی نشده است که این اقدام نیازمند حمایت است.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان یادآور شد: در حال حاضر واحدهای آلاینده و مراکز غیرمجازی که توسط اداره کل نظارت و بازرسی شهرداری همدان پلمب شده بود به صورت غیرقانونی راه‌های دسترسی دیگری ایجاد کرده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

عضو شورای اسلامی شهر همدان و رئیس کمیسیون  بند 20 ماده 55 در این جلسه ، با بیان اینکه کمیسیون 20 ماده 55 تنش‌زاست، اظهار کرد: پیگیریهای خوبی با مصوبات مربوطه صورت گرفته و دبیر این کمیسیون در خصوص هر مشکلی ابتدا با صنف مربوطه طرح موضوع کرده و با کمترین تنش اقدام لازم صورت گرفته و نتایج مثبتی حاصل شده است.

 

علی رحیمی فر با یبان اینکه محور تمام توسعه ها مسایل زیست محیطی است افزود: لازم است شهرداری همدان نسبت به کمیسیون  بند 20 ماده 55 توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشد.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان همدان هم  گفت: محیط زیست همدان به سبب کمبود نیروی انسانی و امکانات قادر به برخورد با تمام واحدهای آلاینده در داخل شهر نبوده و نیست.

 

بهاره نوری صفا با اشاره به اینکه محیط زیست با متخلفان شکار و صید و واحدهای آلاینده خارج از شهر نیز برخورد می‌کند، افزود: تعداد زیادی واحد آلاینده شهری قالیشویی و کارواش در سطح شهر فعالیت کرده و حجم قابل توجهی از آب را به پساب تبدیل می‌کنند.

 

نوری صفا با بیان اینکه باید برای فکری برای واحدهای پلمب شده نیز کرد، اظهار داشت: این واحدها به نوعی نیاز شهر بوده و اشتغال بالایی دارند که باید فکری برای بعد از پلمب آنها نیز شود تا مشکلات ایجاد نشود.

 

 

دبیر کمیسیون بند 20 ماده 55 نیز در این جلسه با اعلام اینکه درصد آلودگی در مناطق سه و چهار شهر همدان بالاست، عنوان کرد: در منطقه خضر مراکز غیرقانونی نگهداری دام با سابقه 15 سال و بیشتر وجود دارد که با تعدادی از آنها برخورد جدی صورت گرفت.

 

هادی خوشمرام با اشاره به اینکه 95 درصد اماکن غیرمجاز و آلاینده در سطح شهر همدان پلمب شده است، عنوان کرد: دو هزار و 600 واحد از مشاغل مزاحم شهری در صنوف مکانیک و آهن‌فروش آمادگی دارند واحدهای صنفی خود را به خارج از شهر منتقل کنند.

 

خوشمرام با اعلام اینکه جمع آوری مصالح فروشان سطح شهر همدان نیازمند تقویت است، اظهار داشت: ضروری است نیاز واقعی به نیروی انتظامی برای کنترل و جلوگیری از ورود و خروج دام و خودروهای ضایعاتی در خضر انجام شود.

 

وی بیان کرد: عدم توجه به کشتارهای غیربهداشتی توسط دامپزشکی و عدم حمایت مدیر جهاد کشاورزی برای ساماندهی مراکز غیرقانونی نگهداری دام در کوی خضر و ولیعصر در اجرای نظارت وظایف قانونی از مشکلات در این بخش است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان