اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. مرداد 1395 - 13:55   |   کد مطلب: 19619
رییس کمیسیون خدمات شهری ، حمل ونقل و ترافیک شواری اسلامی شهر همدان:
کاهش 23 درصدی تصادفات در 4 ماهه نخست سال / ساماندهی دست فروشان و وانت بارها در شهر
رییس کمیسیون خدمات شهری ، حمل ونقل و ترافیک شواری اسلامی شهر همدان گفت: در چهار ماه نخست امسال کاهش 23 درصدی تصادفات را در استان شاهد بودیم که این سند افتخاری برای این کمیسیون است.

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در نشست خبری رییس کمیسیون خدمات شهری، حمل نقل و ترافیک در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه ای که با رییس پلیس راهور استان همدان داشتیم اعلام شد در چهار ماهه نخست سال 95 کاهش 23 درصدی تصادفات در استان را شاهد بوده ایم و این نتیجه پر افتخار با همکاری و پیگیری در این کمیسیون و در کمیته معاونت حمل و نقل و ترافیک بدست آمده و تا پایان سال نیز این آمار کاهش بیشتری خواهد یافت.

 

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اقدامات انجام شده در کمیسیون خدمات شهری از شهریور سال 1392 تا کنون را در دو بخش معاونت خدمات شهری و معاونت حمل و نقل و ترافیک  اعلام کرد.

 

وی عنوان کرد: ازجمله خدمات شهری این دوره می توان به ساماندهی سیما و منظر میدان امام، تاکید بر طراحی و نصب المان های شهری موضوعی، پیگیری و تصویب احداث خط بازیافت زباله درمحل دفن زباله و تولید کمپوست، تاکید بر اجرای مستمر آموزش های شهروندی در بخش مدیریت بحران و پسماند، ساماندهی تابلوهای راهنمای مسیر، ساماندهی روز بازارها، افزایش سرانه پارکی از 3 به 4 متر، تصویب طرح ایمنی بازار، پیگیری و جمع آوری برخی از مشاغل مزاحم در سطح شهر، تاکید برکاشت گل و گیاه درسطح شهر به ویژه در ایام نوروز اشاره کرد .

 

گردان  افزود: همچنین در بحث خدمات شهری اقداماتی چون جمع آوری دکه های گنجنامه ، خرید دستگاه و اترجت برای سازمان خدمات موتوری جهت شست وشوی کانالها، جلوگیری از اتلاف سگ های ولگرد، نصب ست های ورزشی در پارکهای سطح شهر ، آموزش مدیریت بحران به شهروندان و دانش آموزان با طرحی به نام دوام الوند، تاکید بر استاندارد سازی وسایل بازی جهت حفظ ایمنی کودکان، افزایش، توسعه، تجهیز وسرویس مستمر سرویس های بهداشتی پارکها، احداث نمازخانه گنجنامه در راستای ساماندهی دکه های گنج نامه و... انجام گرفته است.

 

**اختصاص یک میلیارد و دویست میلیون تومان بودجه به منظور اصلاح هندسی شهری در سال

رییس کمیسون خدمات شهری شورای  شهر همدان در ادامه در خصوص خدمات انجام شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک در همدان اظهار داشت: اصلاح هندسی سر هنرستان و شکریه ، اصلاح هندسی سعیدیه ، میدان پشاهنگی ، چهارراه راه مزدقینه، میدان مدرس ، شهید زمانی، چهارراه خواجه رشید، اصلاح هندسی محوطه پارک لاله ، سه راهی شهرک فرهنگیان، میدان رسالت، میدان عین القضات ،اصلاح هندسی در فاز 2 شهرک فرهنگیان ،اصلاح هندسی بلوار ارتش به داخل شهر و اصلاح هندسی در برخی مکان های دیگر شهر از جمله این اقدامات بوده است.

 

وی تصریح کرد: یک  میلیارد و دویست میلیون تومان بودجه برای اصلاح هندسی در چهار منطقه شهرداری در سال 95 در نظر گرفته شده است وتا پایان مهر ماه سال جاری دوربرگردانها استاندارد خواهد شد.

 

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان  از دیگر اقدامات انجام شده درحوزه حمل ونقل و ترافیک ساماندهی خیابان پاستور به منظور خروج بار ترافیکی آرامگاه، تاکید بر خط کشی محوری و نیز خط کشی عابر پیاده ، پل عابر پیاده شهید رجایی (جانبازان) و مکانیزه کردن آن ،مکانیزه کردن پل های عابر پیاده سطح شهر، ساماندهی پایانه سر گذر، ساماندهی ایستگاه های انتظار خیابان شهداء، استقرار کارت بلیط الکترونیکی در سیستم اتوبوس رانی، تصویب خرید حدود 31 دستگاه اتوبوس شهری، نصب سایه بانهای ایستگاه انتظار اتوبوس به تعداد 200 مورد در سطح شهر ، نظارت بر مدیریت پارکهای حاشیه ای،ساماندهی وانت بارهای سطح شهر و طرح توزیع عادلانه اتوبوس در کلیه خطوط سطح شهر را اعلام کرد.

 

وی  ادامه داد:  تصویب خرید دوربین های کنترل سرتگاهها جهت نصب در بلوار ارم و سایر نقاط شهر،  بازسازی30 دستگاه اتوبوس، خرید دستگاه خطکشی از آلمان به مبلغ 80 میلون تومان ، و.... را از جمله خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری اعلام داشت.

 

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان  در خصوص ساماندهی دست فروشان و وانت بارها گفت: در هفته آینده این طرح به ما اعلام و در دسترس شهرداری قرار خواهد گرفت و اجرای آن با شهرداری خواهد بود.

 

گردان گفت: در خصوص تفاهم نامه ای که در بحث محیط زیست با شهر ارفورت آلمان داشتیم شهردار ارفورت از شورای شهر همدان برای بازدید از این شهر دعوت بعمل آورده است که چند تن از اعضا به منظور اصلاح روابط آلمان اعزام خواهند شد.

 

وی در پایان در خصوص ایستگاه قطار در همدان گفت: قرار است تا ایستگاه تخلیه بار و تعمیرات در رباط شورین ایجاد شود اما بحث قطار شهری در حال حاضر برای همدان منتفی است و بحث BRT را داریم.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان