اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. خرداد 1396 - 23:47   |   کد مطلب: 25251
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان ویژه برنامه "ضیافت الهی" در ۵۴ بقعه متبرکه استان همدان اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف استان همدان

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام حسن رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: طرح ضیافت الهی به مدت 30 روز از ابتدا تا آخر ماه مبارک رمضان در 54 بقعه متبرکه استان همدان برگزار می‌شود و در این راستا 50 مبلغ از حوزه علمیه قم و 50 مبلغ بومی در مساجد مناطق روستایی و محروم و بقاع متبرکه برای ارائه مشاوره و بیان احکام شرعی و پاسخ به سئوالات روزه‌داران حضور می‌یابند.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: در این خیمه‌ها مبلغان دینی علاوه بر اقامه نماز جماعت در شب‌های لیالی قدر به بیان مسائل و واجبات و فرایض دینی می‌پردازند و شبهات روزه‌داران پاسخ می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن را از محوری‌ترین برنامه‌های مورد نظر در ماه مبارک رمضان است که این مراسم با حضور قاریان برجسته بین‌المللی، کشوری و استانی در مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: محفل انس با قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان به صورت ویژه در امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان برپا می‌شود که این محفل از طریق رسانه ملی به صورت زنده پخش خواهد شد.

رضوی عنوان کرد: تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد فضای معنوی در امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره‌گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان از مهمترین اهداف اجرای طرح ضیافت الهی است که این ویژه برنامه با رویکرد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌ معنوی اجرا می‌شود.

وی فعالیت مبلغان در راستای ترویج فرهنگ وقف در ایام ماه مبارک رمضان را از دیگری برنامه‌های اولویت‌دار دانست و تصریح کرد: همدان از شهرهای موقوفه‌خیز کشور به شمار می‌آید ترویج و نهادینه فرهنگ وقف بر توسعه و رفع محرومیت نقش بسزایی دارد و اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش نیز سرلوحه امور قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان