اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. شهريور 1397 - 12:42   |   کد مطلب: 29827
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بيان اينكه میدان امامزاده عبدالله (ع) ظرفیت خوبی برای تجمع عزاداران حسینی در روز تاسوعا و عاشوراست، گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی سازمان تبلیغات اسلامی امسال نیز شاهد برگزاری هر چه بهتر عزاداری‌ها به صورت متمركز باشیم.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام سید علی حسینی با اهمیت به تجمع عزاداری‌ متمرکز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: سال گذشته طی رایزنی با سازمان تبلیغات اسلامی سعی کردیم عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی را متمرکز برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه متولی برگزاری عزاداری‌های حسینی به صورت متمرکز برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: امسال برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و بهتر عزاداری‌ها کمک خواهیم کرد که می‌توان آن را به صورت متمرکز در میدان امامزاده عبدالله(ع) برگزار کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته برای نخستین بار تجمع عزاداران حسینی را طی روز تاسوعا در میدان امامزاده عبدالله(ع) برگزار کردیم که استقبال خوبی نیز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امیدوارم با برنامه‌ریزی خوب سازمان تبلیغات اسلامی امسال نیز شاهد برگزاری هر چه بهتر عزاداری‌ها به صورت متمرکز باشیم، خواستار توجه به این موضوع شد.

حسینی با تاکید به اینکه عزاداری یکی از عناصر اصلی و کلیدی در بررسی فرهنگ عاشورایی است و نقش بسیار مهمی در تحولات فرهنگ شیعه داشته است، خاطرنشان کرد: شناخت دلایل عزاداری برای امام حسین(ع) نخستین گام در راه تامین اهداف بلند سنت مهم و سرنوشت ساز پیروان اهل بیت(ع)است.

وی بیان کرد: عزاداری بدون معرفت ارزشی ندارد و باید به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان