اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1396 - 22:24   |   کد مطلب: 25218
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اراضی روستاهای موقوفه استان همدان در طرح هادی بنیاد مسکن استان تعيين تكليف شوند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، صبح امروز جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در اداره کل اوقاف برگزار شد.

 

در این مراسم مدیرکل اوقاف استان و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به همراه معاونین و کارشناسان ستادی دو نهاد حضور داشتند که  مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان  بر اجرای هرچه سریعر تفاهم نامه مشترک بین این دو نهاد تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام محمد کاروند اظهار کرد: آمار دقیق در زمینه اجرای تفاهمنامه میان دو دستگاه در سطح استان بوسیله کارشناسان مربوطه پالایش شده و اراضی روستاهای موقوفه‌ای که در طرح هادی بنیاد مسکن استان قرار داشته و دارای وقف‌های خاص و عام موضوع این تفاهم نامه است با برگزاری جلسات مشترک، تعیین تکلیف شوند.

 

وی با تاکید بر برگزاری جلسات مشترک در سطوح مختلف استانی خاطرنشان کرد: استان همدان در زمینه اجرای این تفاهمنامه از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ضمن تشکر از همکاری مجموعه اوقاف استان در زمینه اجرای این تفاهم نامه اظهار کرد: بنیاد مسکن استان آماده است از ظرفیت اجرایی این تفاهمنامه در راستای کمک به اداره کل اوقاف استان به منظور اجرای هر چه بهتر نیات واقفین استفاده کند.

 

حسن ظفری با تاکید به اینکه این تفاهمنامه در سطح استان بومی‌سازی و با برش‌های استانی تطبیق لازم داده شود، گفت: این تفاهم‌نامه شامل همکاری بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف کشور به منظور استفاده از ظرفیت‌های مختلف موقوفات در روستاهای کشور برای اجرای نیات واقفین به منظور ایجاد وحدت رویه در صدور اسناد مالکیت اراضی موقوفه و اعیانی‌های احداثی توسط اشخاص با کاربری‌های تعریف شده و همچنین همکاری و مشارکت در تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم‌درآمد است.

 

وی با اشاره به هماهنگی و همکاری در صدور اسناد مالکیت املاک وقفی و اماکن دینی در روستا‌ها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر، افزود: هماهنگی در تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستاهای دارای املاک وقفی، همکاری به منظور طراحی و ساخت ابنیه وقفی در روستا‌ها و شهرها، همکاری در ساخت مساجد و فضاهای عمومی روستایی و همچنین همکاری، مشارکت و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای اقشار کم درآمد از مفاد این تفاهم نامه است.

 

در پایان جلسه پس از تبادل نظر و بررسی ظرفیت‌های هر دو دستگاه در زمینه اجرای این تفاهم نامه ، مقرر شد اقدامات لازم به منظور تعیین تکلیف روستاهای دارای اراضی موقوفه با توجه به سهم موقوفه از مالکیت بافت مسکونی صورت گیرد و جلسات کارشناسی برای  برنامه ریزی بیشتر در زمینه اجرای بندهای مربوط به این تفاهم نامه  تشکیل شود.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان