اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آذر 1395 - 8:34   |   کد مطلب: 22887
هیات داوران بیست سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان روز شنبه در سالن ابن سینا شهر همدان نفرات برتر این دوره از جشنواره را اعلام کردند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، هیات داوران در بخش برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی آثار چاپ شده، پس از ارزیابی آثار ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به 'داود کیانیان' برای نگارش نمایشنامه 'آوای پریان' از انتشارات سروش تقدیم کرد.
هیات داوران در بخش برگزیدگان مسابقه نمایشنامه نویسی در تولیدات تازه ، پس از ارزیابی آثار ، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه اول را به 'کیومرث قنبری' و 'سپیده دبیری' برای نگارش نمایشنامه 'شیر کتابخانه' اهدا کردند.
همچنین در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به نفر دوم 'محمدباقر نباتی مقدم' برای نگارش نمایشنامه 'افسانه ساوالان' و رتبه سوم به 'مریم رهاسرشت' برای نگارش نمایشنامه 'نان و حلوا' اختصاص یافت.
هیات داوران در بخش برگزیده مسابقه نمایشنامه خوانی در استقبال صدسالگی تئاتر کودک با ارزیابی آثار حاضر در این بخش، دیپلم افتخار را به 'احسان مجیدی' کارگردان نمایشنامه خوانی 'مجادله دو پری' اهدا کردند.
همچنین لوح تقدیر این بخش به 'فرزاد لباسی' کارگردان نمایشنامه خوانی 'شنگول و منگول' تقدیم شد.

***برگزیدگان مسابقه تئاتر خردسال
هیات داوران در بخش معرفی برگزیدگان مسابقه تئاتر خردسال نیز پس از ارزیابی آثار حاضر ، مقام برتر بازیگری زن را به خاطر برقراری ارتباط مناسب نمایشی با مخاطب خردسال با اهداء لوح تقدیر به 'کبری مالمیر' بازیگر نمایش 'آرزوی کلاف های رنگی' اهدا کرد.
در بخش برگزیدگان نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'شیرین کاشفی' بازیگر نمایش 'کاغذ پاره ها' اختصاص یافت.
هیات داوران همچنین در بخش بازیگری مرد، ' مسعود طاهری عضد' برای بازی در نمایش 'دفتر من، خیال من، خوشا به روز و حال من' را حایز دریافت لوح و دیپلم افتخار اعلام کردند.
در بخش برگزیده مسابقه تئاتر خردسال نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'آرین ناصری مهر' بازیگر نمایش 'آرزوی کلاف های رنگی' اهدا شد.
همچنین در بخش نمایشنامه نویسی، هیات داوران با اهداء لوح تقدیر از 'زهرا مریدی' برای نگارش نمایشنامه 'کاغذ پاره ها' تقدیر کرد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به 'فرهاد اسماعیلی' برای نگارش نمایشنامه 'آرزوی کلاف های رنگی' اهدا کرد.
همچنین در بخش کارگردانی نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'رامین کهن' برای کارگردانی نمایش یک روز و دو فصل' تقدیم شد.
در بخش جایزه ویژه نیز هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از 'کیان جعفری لفوت' بازیگر خردسال نمایش 'بوق بوق' تقدیر کرد.
همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به دلیل کارکرد صحیح موسیقی برای ارتباط با مخاطب خردسال، به 'امین پروین' آهنگساز نمایش 'یک روز و دو فصل' تعلق گرفت.

***برگزیدگان مسابقه تئاتر کودک
در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در بخش نمایش برگزیده، دیپلم افتخار به نمایش 'یک روز و دو فصل' به کارگردانی 'رامین کهن' تقدیم شد.
هیات داوران در بخش موسیقی نیز پس از ارزیابی آثار با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از 'محمد نصرتی' برای موسیقی نمایش 'رنگ رنگ نقاشی' تقدیر کرد.
در این بخش هیات داوران، برگزیده جشنواره و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به 'فرید نوایی' برای موسیقی نمایش 'کلوچه های خدا' اختصاص دادند.
هیات داوران در بخش طراحی صحنه با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از 'سینا ییلاق بیگی' برای طراحی صحنه نمایش 'لاکی عجق وجق' تجلیل کرد.
همچنین برگزیده این بخش و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'مهدی شریفی' برای طراحی صحنه نمایش 'مورچه ای به نام موری' اهدا شد.
در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به 'آزاده محمدی شیرازی' برای طراحی لباس نمایش 'لاکی عجق وجق' تعلق گرفت.
هیات داوران همچنین دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به 'زینب رشتی' برای طراحی لباس نمایش 'مورچه ای به نام موری' تقدیم کردند.
در بخش بازیگری زن، هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک از 'ندا شامی نوری' بازیگر نمایش 'عمو نوروز و ننه سرما' و 'مریم الهامیان' بازیگر نمایش 'رنگ رنگ نقاشی' تقدیر کرد.
برگزیده دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی نیز به 'سحر زینلی' بازیگر نمایش 'کلوچه های خدا' تقدیم شد.
در بخش بازیگری مرد، هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از 'محسن شهرکی' و 'محمد اسلامی' بازیگر نمایش 'مورچه ای به نام موری' تقدیر کرد.
در این بخش دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'سعید حاجی حیدری' بازیگر نمایش 'کلوچه های خدا' اهداشد.
در بخش نمایشنامه نویسی نیز هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از' جواد انصافی' برای نگارش نمایشنامه 'قصه عمو نوروز و ننه سرما' تقدیر کرد.
همچنین دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'سید آرش شریف زاده' برای نگارش نمایشنامه 'کلوچه های خدا' تقدیم شد.
در بخش کارگردانی هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از 'جواد انصافی' برای کارگردانی نمایش 'قصه عمو نوروز و ننه سرما' تقدیر به عمل آورد.
در بخش برگزیدگان نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'سید آرش شریف زاده' برای کارگردانی نمایش 'کلوچه های خدا' تقدیم شد.
جایزه ویژه و دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به نمایش 'مورچه ای به نام موری' به کارگردانی 'محمد جهان پا ' و نمایش 'کلوچه های خدا' به کارگردانی ' سید آرش شریف زاده' اهدا شد.

***معرفی برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر نوجوان
در بخش مسابقه تئاتر نوجوان نیز هیات داوران پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به 'رامین کهن' برای موسیقی نمایش 'گیسوانی برای پرواز' تقدیم کرد.
در بخش برگزیدگان دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'علی بی نیاز' و 'سیاوش عظیمی' برای موسیقی نمایش 'کدوزری' اهدا شد.
هیات داوران همچنین در طراحی صحنه با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی 'علی اعلمی' را برای طراحی صحنه نمایش 'کدوزری' شایسته تقدیر دانست.
در بخش برگزیدگان نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'رضا حسن زاده' برای طراحی صحنه نمایش 'حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز' اهدا شد.
در بخش بازیگری زن نیز هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از 'فروزان بهرامپور' بازیگر نمایش 'کدوزری' تقدیر شد و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی 'آنالی شکوری' بازیگر نمایش 'یک سیب برای دو نفر' اهدا شد.
در بخش بازیگری مرد نیز هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از گروه بازیگران نمایش 'کابوس همراه' امیرحسین عسکری، رسول ملایی، محمدمهدی آقابابایی، محمدامین رفاهت، رضا خاشعی، علیرضا آقایی، اسماعیل صادقی و محمدحسن حسن زاده تقدیر به عمل آورند.
همچنین دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به گروه بازیگران نمایش 'پس لرزه' به محمد رشنو، علی برنگی، نیما نوروزی و علیرضا چگینی اهدا شد.
در بخش نمایشنامه نویسی نیز هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از 'رضا صابری' برای نگارش نمایشنامه 'حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز' تقدیر به عمل آورد.
هیات داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به 'سینا شفیعی' برای نگارش نمایشنامه 'پس لرزه' اختصاص داد و با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از 'حمیدرضا ملاحسینی' کارگردان نمایش 'یک سیب برای دو نفر' تقدیر به عمل آورد.
دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'رضا حسینی' کارگردان نمایش 'حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز ' اهدا شد.
جایزه ویژه این بخش نیز با تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به 'محمد اسماعیل زاده' کارگردان نمایش 'پس لرزه' اختصاص یافت.

*** برگزیدگان آرا مردمی جشنواره
در این بخش برگزیدگان هر یک از بخش های جشنواره به انتخاب مردم معرفی شدند و به این ترتیب در بخش بین الملل نمایش اورکت از کره جنوبی ، در بخش نوجوان نمایش کدو زری و در بخش کودک نمایش رنگ رنگ نقاشی بیشترین آرا مردمی را از آن خود کردند.

***معرفی برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر خیابانی
در این بخش نیز هیات داوران پس از ارزیابی آثار حاضر در بخش برگزیدگان دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'هانیه زحمت کش' و' الهه میرزایی' طراح و سازندگان دکور و عروسک نمایش'نگاه خط خطی' تقدیم شد.
لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش طرح وایده به 'مهدی حبیبی' برای طرح و ایده نمایش «سورپرایز' اختصاص یافت.
برگزیدگان این بخش نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ' بهداد بلیغ فر' برای طرح و ایده نمایش 'این همه من' تعلق گرفت.
هیأت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به 'یاسمن رادمنش' بازیگر نمایش 'این همه من' تقدیر کردند.
لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به 'محدثه فرهادی' برای بازی در نمایش 'سورپرایز' اهدا شد.
همچنیندر بخش برگزیدگان نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'آنالی شکوری' برای بازی در نمایش «این همه من» تعلق گرفت
لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش نیز 'مهدی حبیبی' بازیگر نمایش 'سورپرایز' اختصاص یافت.
در برخش برگزیده نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به 'میثم سرآبادانی' برای بازی در نمایش ' جادوگر شهر زباله ها ' اهدا شد.
لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش نیز توسط هیات داوران به 'مهدی حبیبی' برای کارگردانی نمایش 'سورپرایز' و در بخش برگزیدگان نیز دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به' بهداد بلیغ فر' برای کارگردانی نمایش 'این همه من' تهدا شد.
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور 50 گروه نمایشی و 160 اجرا از 22 تا 27 آذرماه در همدان برگزار شد.
جشنواره امسال در 10 بخش مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، بخش دانش آموزی، کارگاه های آموزشی و بخش ویژه صد سالگی تئاتر کودک برگزار شد.
در این جشنواره آثاری هنری از هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان کشورهای آلمان، ایتالیا، روسیه، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، اسپانیا و کره جنوبی حضور داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان