اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1395 - 12:25   |   کد مطلب: 22748
حاشیه های بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان :
حضور عمود قناد در بین بچه های همدانی/ جای خالی رسانه های کشوری ومترجم در جشنواره
مراسم افتتاحیه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان در همدان در حالی برگزار شد که دارای حاشیه های بود که بیان آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش صبح الوند،صدای لبخند کودکان از شهر هگمتانه به گوش میرسد و دلیل این لبخند چیزی جز بخاطر برگزاری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان دراین شهر نمی باشد.

 

در مراسم افتتاحیه سالن پر از بادکنک هایی است که توسط کودکان به پرواز درآمده اند حضور داوران ایرانی و خارجی و هنرپیشگان مطرح کشوری همچون عموقناد، رضا فیاض و... بسیار رخ نمایی میکند و حال و هوایی دیگر به سالن بخشیده است مراسم با خواندن قران توسط یک کودک و طنین انداز شدن سرود جمهوری اسلامی آغاز می گردد.

 

بعد از خوش آمد گویی عموحمید به همراه مترجم به میهمانان حاضر ، ناصر عبادی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با خواندن پیام وزیر و با بیان  شعار بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که  "نمایش مهر بر صحنه کودکی" مراسم را آغاز می کند.

 

 

سپس مدیرکل هنرهای نمایشی ، مهدی شفیعی بر روی سن حاضر میشود  و از اهمیت تئاتر کودک و نوجوان می گوید و آن را به نوعی تضمین کننده موفقیت و بالا رفتن اعتماد به نفس قشر کودک و نوجوان بیان کرد.

 

سپس شهرام کرمی دبیر جشنواره برروی سن حاضر شد و این جشنواره را یک رویداد خوب و مطالبه مردمی دانست.

 

 

در میان سخنرانی ها عمو حمید به همراه کودکان به اجرای برنامه های متنوعی می پردازد مسئولان استانی  هم به بیان سخنان خود پرداختند حال نوبت به سخنران بعدی الهی تبار، معاون عمرانی استاندار همدان رسیده است  بچه ها   از زیاد بودن سخنرانی ها خسته شده اند اما چاره ای ندارند به سخنان این سخنران هم گوش میدهند .

 

معاون استاندار همدان به بیان اهداف جشنواره پرداخت و شادی کودکان و پویایی هنر را از اهداف ان خواند.

 

نمایش های متنوعی همچون اجرای برنامه حاجی فیروز  توسط کودکان و همچنین برنامه  عروسک گردانی  توسط هنرمندان بر روی سن اجرا می شود.

 

 

حال نوبت رضا فیاضی هست این هنرمند فقید کشورمان  نقش مترجم را اجرا می کند و به زبان انگلیسی و عربی به میهمانان خوش امد می گوید.

 

وی به بیان خاطرات خوشی از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پرداخت و گفت: چه کسی جشنواره امید یادش هست؟  خاطرم هست سالهای قبل که به همدان می آمدم شهر پر از تبلیغات بود و مردم با اشتیاق و عشق می امدند تئاتر  می دیدند این اتفاق الان هم می افتد اما تب و تاب این قضیه باید دو چندان شود.

 

این هنرمند فقید کشورمان به یاد خاطرات خوش گذشته خود در همدان شعر "بازیگر "که آن موقع ها در همدان برای کودکان خوانده بود را مجدد می خواند و خواستار ترجمه آن برای میهمانان خارجی شد که واقعا اینجا جای یک مترجم خالی بود.

حال دیگر نوبت عمو قناد است  که با گفتن یک دست، یک جیغ و یک هورا  حال خاصی به سالن بخشید سالن پر از صدای بچه ها است .

 

عموقناد ضمن تبریک هفته وحدت به تعریف از عمو حمید هنرمند همدانی و همچنین تقدیر از مردم همدان که با چه تلاشی این جشنواره را برگزار کردند می پردازد و یک خداقوت به همه می گوید.

 

مجید قناد با اشاره به زحمت های شبانه روزی که برای برگزاری این جشنواره کشیده شده است  گفت: باور کنید خیلی سخت است شاید شما دو ساعت اینجا باشید اما نزدیک شش ماه درارتباط با این جشنواره زحمت کشیده شده است.

 

عموقناد یادی از مرحوم داوود رشیدی که خانواده اش در مراسم شرکت داشتند کرد و همچنین گفت: آغاز برنامه با تلاوت قران توسط یک کودک بسیار عالی ومناسب جشنواره بود.

 

وی  همچنین خطاب خبرنگاران گفت  یادتان نرود که  امسال یکی از جشن های ویژه در همدان برگزار می شود.

 

 

این هنرمند کشورمان  در پایان ابراز خوشحال کرد جز داوران خردسال هست و امسال این بخش در جشنواره هست.

 

عمو قناد همچنین در گفتگو با صبح الوند یک یپام به بچه های همدانی  داد  و آن پیام این بود.

 

بچه های گل همدان بچه های دوست داشتنی که مثل بزرگترهای همدان مهمان نواز و دوست داشتنی هستید بهتون تبریک میگم چون یکی از بچه های خوب ایران زمینید که توی همه کارها موفق هستید.

 

 

در پایان باید گفت آنچه در این برنامه مشهود بود نبود  یک مترجم برای میهمانان خارجی  که صحبتهای سخنرانان را متوجه شوند و دیگری سخنرانیهای پی در پی بود که حوصله کودکان را سربرده بود  و همچنین نبود رسانه های کشوری جهت انعکاس خبر مراسم بود، اما در کنار اینها  باید گفت  که زحمت های شبانه روزی فراوانی برای برگزاری این مراسم صورت گرفته شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان