اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. آذر 1395 - 9:17   |   کد مطلب: 22564
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی
بالا رفتن نرخ دلار حتما پشت پرده ای دارد!
از حدود سه هفته پیش، بار دیگر روند صعودی در افزایش نرخ دلار را شاهد بوده ایم ؛ فرایندی که گویی هر سال در ایران مردم باید شاهد آن باشند. مساله ای که البته مسئولان مالی کشور آن را طبیعی می دانند.

به گزارش صبح الوند، امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: به نظر می رسد، در افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر، مقصر اصلی بانک مرکزی است و مسئولیت این کار نیز ـ هر گونه حساب کنیم ـ با بانک مرکزی است؛ بنابراین، با توجه با اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاده، دریافت ما این است که بانک مرکزی با بالا رفتن قیمت دلار در بازار هماهنگ باشد!

 

  این نماینده مجلس گفت: سکوت بانک مرکزی در این مورد اصلا توجیه ندارد و باید هر چه زودتر بازار را کنترل کرده و دولت وارد شود و اوضاع را مرتب سازد. باید کاری شود تا هر کس هر طور دلش می خواهد عمل نکند؛ در میان مردم شایع شده که بانک مرکزی، خود پشت پرده این گرانی هاست.

 

نماینده مردم همدان ادمه داد: بانک مرکزی خود با ولنگاری بالا رفتن قیمت ارز هماهنگی دارد. این ظلمی در حق مردم است، چون همزمان با بالا رفتن قیمت ارز، قیمت اجناس هم سرسام آور رشد می کند. از چند روز پیش افزایش قیمت در محصولات کشاورزی به ویژه گوشت و مایحتاج اصلی مردم به چشم می خورد.

 

  وی گفت: یقینا دست هایی پشت پرده وجود دارد تا معامله ای در پشت پرده این افزایش ها انجام شود و حتما قرار است سودی عاید عده خاصی شود. در واقع همان کاری که در زمان احمدی نژاد رخ می داد، اکنون نیز در حال تکرار است، و اولین متهم این کار، بانک مرکزی است.

 

خجسته یادآور شد: در زمان دولت احمدی نژاد، بانک مرکزی این کار را انجام می داد، اکنون نیز همان کار را انجام می دهد، البته این کارها با بی برنامگی صورت نگرفته و کار کاملا حساب شده است و دقیقا عده ای این کار را انجام می دهند و متأسفانه بانک مرکزی نیز از آن حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان