اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. آبان 1395 - 7:46   |   کد مطلب: 21890
فرماندار همدان اظهار کرد: نظارت بهداشتي بر مراکزي که به زائران اربعين حسيني خدمات ارايه مي دهند تشديد شود.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در کارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي شهرستان همدان گفت : 9 موکب اصلي به منظور ارايه خدمت به زائران اربعين حسيني بصورت مردمي در سطح شهرستان همدان بر پا شده است.

فرماندار شهرستان همدان افزود : در کنار فعاليتهاي خودجوش مردمي اين موکبها در راستاي ارايه خدمت به زائران عبوري وظايف حاکميتي نيز متوجه دستگاههاي اجرايي است که هماهنگي هاي لازم در اين خصوص با مراکز ذيربط بعمل آمده است.

وي با اشاره به اهميت وظايف کميته بهداشت و درمان در ستاد اربعين حسيني تاکيد کرد: نظارت بهداشتي بر مراکزي که به زائران اربعين حسيني خدمات ارايه مي دهند تشديد شود.

وي خواستار آمادگي کليه مراکز بهداشتي و درماني در اين ايام به منظور ارايه خدمات احتمالي مورد نياز به زائران عتبات عاليات شد و افزود : در موکبهاي شهر جورقان و مريانج که در مسير اصلي زائران قرار دارند خدمات بهداشتي و درماني با تمرکز و برنامه ريزي ويژه اي انجام شود.

تعالي با بيان اينکه با اختصاص 140 ميليارد ريال اعتبار از محل يارانه طرح ارتقاء نظام سلامت 39 پروژه در سطح شهرستان همدان به منظور احداث يا بازسازي تعيين شده اضافه کرد : در برخي از مناطق شهر همدان بعلت فقدان اعتبار لازم جهت تملک زمين همچنان مشکل داريم.

رييس مرکز بهداشت شهرستان همدان نيز با اشاره به افزايش سفرها و تغييرات آب و هوايي در اين ايام لزوم افزايش مراقبتهاي بهداشتي به منظور پيشگيري از اپيدمي بيماري آنفولانزا را متذکر شد.

 محمد خيرانديش از پلمپ دو واحد خدماتي به دليل مشکلات عمده بهداشتي خبر داد و افزود : يکي از اين مراکز واحد خدماتي بين راهي بود که پس از رفع نواقص بهداشتي فک پلمپ شد.

وي استفاده از ظروف يکبار مصرف گياهي و مواد غذايي بسته بندي شده در موکبهاي اربعين حسيني را از جمله موارد بهداشتي لازم برشمرد و اظهار کرد : کارشناسان مرکز بهداشت بر مراکز اقامتي و خدماتي زائران اربعين حسيني نظارت مستمر دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان