اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. خرداد 1396 - 0:13   |   کد مطلب: 25214
فرماندار شهرستان همدان از اجراي طرح دائمي يکطرفه شدن خيابان پاستور خبر داد
خيابان پاستور يکطرفه شد

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در نشست شوراي هماهنگي ترافيک شهرستان همدان گفت : طرح يکطرفه شدن خيابان پاستور که بصورت موقت از 20 ارديبهشت در ساعاتي از روز اجرا مي شود در کاهش تزاحم ترافيکي اين خيابان و ميدان آرامگاه بوعلي بسيار موثر و موفق بوده است.

 

وي با اشاره به بررسي کارشناسي بعمل آمده و بازخورد مثبت اجراي اين  طرح افزود : طرح موقت تا 5 خرداد اجرا مي شود و از ششم خرداد ماه اين طرح بطور دائم در تمام ساعات شبانه روز به اجرا در مي آيد و خيابان پاستور از ميدان آرامگاه بوعلي به سمت چهار راه پاستور يکطرفه مي شود.

 

فرماندار همدان اضافه کرد : بررسي عملکرد کوچه هاي منشعب از اين خيابان و خيابانهاي مجاور طرح نيز در دستور کار شوراي ترافيک قرار دارد تا تطابق ترافيکي لازم در اين خصوص انجام شود.

 

تعالي خواستار اطلاع رساني و اجراي الزامات حاشيه اي اين طرح توسط شهرداري با هماهنگي پليس راهور شد و افزود : جانمايي و تعيين مسير تردد خطوط حمل و نقل عمومي نيز در اين طرح بايد انجام پذيرد.

 

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان نيز از اختصاص 17 ميليارد و 57 ميليون ريال اعتبار به منظور خريد تجهيزات کنترل ترافيک و بهبود عبور و مرور در شهر همدان خبر داد و گفت : اين اعتبارات از محل تملک دارائيهاي سرمايه اي استان و ماده 23 جرايم رانندگي است.

 

رضا زماني با بيان اينکه هم اکنون 96 دستگاه دوربين پايش تصويري و ثبت تخلف در سطح شهرستان همدان فعال است افزود : مقرر شد 23 دستگاه جديد توسط شهرداري خريداري و با اولويت نقاط حادثه خيز شهري به شبکه موجود متصل شود.

.

رئيس پليس راهور استان نيز با اشاره به آمار تصادفات استان و مقايسه آن با ميانگينهاي  کشوري گفت : متاسفانه آمار تعداد تصادفهاي منجر به فوت در استان بالاست و در اين راستا 5 نقطه حادثه خيز در شهر همدان شناسايي شده است.

 

وي افزود : اين نقاط شامل بلوار سردار شهيد همداني،بلوار شهيد احمدي روشن،بلوار شهيد مطهري حدفاصل پل رسالت تا تقاطع مزدقينه، بلوار آيت اله نجفي حدفاصل پل فرهنگيان تا تقاطع شهيد قهاري سعيد و ميدان امام حسن تا سه راهي سد اکباتان است.

 

علي فکري سهم عابر پياده را در آمار کشوري تصادفات 46 در صد اعلام و اظهار کرد: در استان همدان 59 درصد تصادفات سهم عابر پياده است که لازم است با فرهنگ سازي و ساير اقدامات مورد نياز اين درصد کاهش يابد.

 

وي افزود : سهم راننده در تصادفات کشور 19 درصد و در تصادفات استان 11 درصد به ثبت رسيده و در بخش راکبان موتور سيکلت نيز سهم کشور 35 در صد و سهم استان 30 درصد است.

 

سرهنگ فکري تصريح کرد : در سطح کشور آمار متوفيان در صحنه تصادف  32 درصد و در سطح استان اين ميزان 22 درصد است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان