اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آبان 1395 - 13:46   |   کد مطلب: 21337
فرماندار همدان گفت: استان همدان در بخش مدیرت منابع آبی یکی از استان‌های رده‌ی اول در کشور می باشد.

به گزارش صبح الوند، علی تعالی در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان ضمن تأکید بر مدیریت منابع آب گفت: با توجه به تغییر اقلیمی در کشور و تداوم آن باید بیش از گذشته به سمت مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی و شرب حرکت کنیم.

 

فرماندار همدان اظهار داشت: استان همدان یکی از استان‌های رده اول در این حوزه است که به‌ویژه در بخش برداشت آب بسیار خوب عمل کرده است.

 

تعالی بیان کرد: دستگاه قضایی استان برخورد با برداشت کنندگان از چاه‌های غیرمجاز بسیار خوب عمل کرده است که این خود یک ظرفیت خوب برای استان است.

 

وی افزود: برداشت از چاه‌های غیرمجاز یکی از معضلات بوده و 60 درصد برداشت غیرمجاز نسبت به سایر چاه‌ها داریم که باید در رابطه با آن اقدامات کنترلی انجام شود.

 

علی تعالی خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی اقدامات و تدابیر خوبی ازجمله کشت گیاه روغنی کاملینا در حال انجام است که امسال استان همدان به‌صورت پایلوت به کشت این گیاه پرداخته است.

 

با چاه‌های غیرمجازی که جدیداً حفرشده به‌سرعت برخورد قضایی شود

وی ادامه داد: در سال 95،  68 حلقه چاه غیرمجاز پرشده و لازم است چاه‌های غیرمجازی که جدیداً حفرشده با هماهنگی دستگاه قضایی به‌سرعت برخورد شود و در مورد برخورد با چاه‌های غیرمجازی که از گذشته داریم یک مقدار باتدبیر و حوصله پیش رفته و در خصوص چاه‌هایی که حکم قضایی برای آن‌ها صادرشده به اجرای احکام پرداخته شود.

 

فرماندار همدان گفت: قطعی کردن برق خانه باغ‌هایی که چاه غیرمجاز دارند موردبررسی قرار گیرد.

 

وی افزود: موانعی که در مورد برقی شدن چاه‌ها داشتیم به سمت انتخاب راهکار برویم و در بحث نصب کنتور به افرادی که دارای مشکلات هستند به‌صورت تقسیطی کمک شود.

 

علی تعالی خاطرنشان کرد: هزینه کارشناسی حفر چاه شرب روستایی از محل اعتبارات فرمانداری تأمین شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان