اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. مهر 1395 - 23:57   |   کد مطلب: 20558
استاندار همدان گفت: نامه رهبری فرزانه انقلاب به جوانان اروپا بهترین نوع امر به معروف است.

به گزارش صبح الوند به نقل ازایرنا، محمد ناصر نیکبخت روز شنبه در همایش روسا و اعضای ستادها و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان همدان بیان کرد: نامه رهبری فرزانه انقلاب مملو از نصیحت و عطوفت و ارشاد است.
استاندار همدان اضافه کرد: اگر نامه رهبری به جوانان اروپا بصورت مستمر مطالعه و مرور شود براحتی می توان نحوه و چگونگی امر به معروف را فرا گرفت.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران برای احیای امر به معروف ایجاد شده است و اگر امر به معروف در کشور جاری شده بود دیگر نیازی به ایجاد نظام اسلامی نبود.
نیکبخت با ذکر اینکه امر به معروف مادر تمامی فضایل است گفت: ما باید بدانیم امر به معروف چیست و چگونه امر به معروف کنیم در غیراینصورت راهنمایی های ما نتیجه نمی دهد.
وی اظهار کرد: کسب رتبه اول استان همدان در زمینه امر به معروف و بحث عفاف و حجاب حق این استان است چون ریشه و اساس مردم همدان بر مبنای معروف است.
استاندار همدان اضافه کرد: برای اجرای امر به معروف در همدان مسئولان نیازی به تلاش و زحمت زیادی ندارند چون در عمق یکایک مردم این استان امر به معروف وجود دارد.
نیکبخت تصریح کرد: نقد و تخریب دو مقوله متفاوت هستند و همه حتی دولت باید نقد شوند ولی اگر تخریب جایگزین نقد شود نتیجه مطلوب نمی دهد.
وی در پاسخ به گلایه فرمانده سپاه همدان در زمینه کمبود بودجه امر به معروف گفت: اولین باری است که کمبود بودجه به بنده اطلاع رسانی می شود با این وجود ادارات از محل اعتبار جاری باید برای احیای امر به معروف و نهی از منکر هزینه کنند.
استاندار همدان افزود: معادل هر بودجه ای که ستادی مرکزی به امر به معروف اختصاص دهد استان نیز به همان میزان اعتبار به ستاد احیای امر به معروف همدان تخصیص می دهد.
نیکبخت از مردم همدان به علت حضور پرشور در آئین سالگرد شهید سرلشگر همدانی تقدیر کرد و گفت: مردم این استان در تمامی زمینه به خصوص استقبال و تشییع پیکر مطهر شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم همیشه افتخار آفریدند.
دهه اول محرم به عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان