اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. دى 1394 - 14:55   |   کد مطلب: 15389
مدیر زندان مرکزی همدان دوام نظام اسلامی را منوط به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و ترویج این فریضه را ضامن سلامت جامعه و بازدارنده در برابر هرگونه فساد و آسیب های اجتماعی بیان کرد .
ترویج امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است

به گزارش صبح الوند، علی عزیزی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان همدان، با اشاره به اهمیت احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط کار و جامعه ، انجام این مهم را سنت پیامبر(ص) و سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) دانست و بر سفارشات اکید دین مبین اسلام در انجام این وظیفه شرعی و قانونی تاکید کرد .

 وی  با بیان این مطلب که بی توجهی و سهل انگاری در عمل به این تکلیف باعث انحطاط جامعه و کمرنگ شدن ارزش ها و گسترش بی بند و باری در جامعه می شود، بر اهتمام در احیای این واجب الهی  برای مصون ماندن از گزند و آفات مظاهر منکر و جلوگیری از لغزش ها در سطح جامعه تاکید کرد .

عزیزی دوام نظام اسلامی را منوط به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و ترویج این فریضه را ضامن سلامت جامعه و بازدارنده در برابر هرگونه فساد و آسیب های اجتماعی  بیان  کرد .

وی خصوصیات آمرین به معروف و ناهیان از منکر را ، شناخت نسبت به معروف ها و منکرها و بهره مندی از آگاهی های لازم در باره شرایط زمانی، مکانی و روحی مخاطب و نیز اخلاص و پایبندی به ارزش ها و مهربانی و رعایت احکام و مراتب امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام شادروان، عضو شورا و امام جماعت زندان نیز با اشاره به وجوب انجام امر به معروف و نهی از منکر و مراتب آن، با بیان احادیث موضوعی پیرامون این مبحث مهم دینی و اشاره به آیاتی از قرآن کریم ، بر لزوم اجرای این فریضه به عنوان دستور الهی تاکید کرد .

منبع: روابط عمومی اداره کل زندان های همدان

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان