اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آذر 1394 - 15:29   |   کد مطلب: 15167
با وجود اینکه چند روزی از برگزاری رالی مختلط در روز اربعین و مرگ یکی از شرکت کنندگان در این مسابقه می گذرد هیچ کس مسئولیت این تور را نمی پذیرد!
کلاف رالی مختلط اربعین هر روز پیچیده تر می شود/ بالاخره چه کسی مسئول است؟

به گزارش صبح الوند به نقل از عصرهامون، پس از برگزاری مسابقات اتومبیل رانی کویر در حومه شهرستان زاهدان در روز اربعین حسینی که با یک اتفاق تلخ نیز همراه بود، واکنش های گسترده مسئولین و مردم استان را در پی داشت.
با وجود اینکه در این تور مریم رضوانی اتومبیلران تهرانی نیز در یک حادثه جان خود را از دست داده است هیچ کس مسئولیت برگزاری این مسابقه را نمی پذیرد و هر کسی از خود سلب مسئولیت می کند!
حسین ثوری مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان ضمن اظهار بی اطلاعی از برگزاری این مسابقه گفته بود: بنده اطلاعی از برگزاری مسابقه نداشتم.
اما همین اظهار بی اطلاعی مدیرکل کافی بود تا حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در اخطار قانون اساسی نسبت به برگزاری مسابقات رالی در روز اربعین حسینی انتقاد کرد و اظهار داشت: در روز اربعین که تمام شیعیان عزادار هستند مسابقه رالی آن هم به صورت مختلط برگزار شده و منجر به فوت یک نفر از هموطنان‌مان می‌شود.
وی خطاب به رئیس مجلس تاکید کرد: حتما باید به وزیر ورزش و جوانان تذکر داده شود تا این موضوع مورد بررسی قرار گیرد، چرا که مردم استان سیستان و بلوچستان بسیار عصبانی و نگران هستند.
اما پس از اخطار نماینده زاهدان سرپرست فدراسیون موتور سواری و اتومبیل رانی با بیان اینکه تمامی مسابقاتی که تحت نظر این فدراسیون برگزار می شود، مجوزهای لازم را دارند، گفت: هیچ مجوزی از سوی فدراسیون و هیات استانی برای تور کویرنوردی 10 آذرماه صادر نشده بودو این تور کاملا شخصی و خانوادگی بوده است.
مهدی مبینی درگفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان در پاسخ به اظهارات نماینده‌‍ ی محترم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه 10 آذرماه که طی تور یک روزه کویر نوردی درمسیر نصرت آباد-کرمان رخ و منجر به فوت یکی از شرکت کنندگان در مسیر برگشت از کویر به جاده اصلی کرمان شد، گفت: پس از رخ دادن این حادثه همراهان وی با هیات موتورسواری و اتومبیل رانی استان زاهدان تماس می گیرند و درخواست کمک می‌کنند که این هیات به یاری آن ها می شتابد.
مبینی با تاکید به این نکته که همه مسابقاتی که تحت نظر این فدراسیون برگزار می شود، مجوزهای لازم را دارند، گفت: هیچ مجوزی از سوی فدراسیون و هیات استانی برای تور کویرنوردی 10 آذرماه صادر نشده بود چرا که این برنامه کاملا خانوادگی وشخصی برگزار شد و هیچ ارتباطی به فدراسیون و هیات ندارد.
سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی با بیان این که هر مسابقه ی رالی اعم از خانوادگی و گروهی براساس مقررات خاص خود برگزار می شود و تمامی تدابیر امنیتی برای حفظ جان شرکت کنندگان پیش بینی می شود ،افزود: ما برای برپایی هر مسابقه ای با نهادهای نظارتی مکاتبه می کنیم تا به لحاظ امنیتی مشکلی برای شرکت کنندگان پیش نیاید.
این اظهارهای ضد و نقیض مسئولین در حالی بیان می شود که در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داده است حال باید دید این تناقضات را چه کسی پاسخ می دهد؟ بالاخره در این میان یکی راست نمی گوید!

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان