اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مهر 1394 - 19:51   |   کد مطلب: 14468
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:
همدان می تواند پایلوت امر به معروف و نهی از منکر در کشور باشد
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: دارالمومنین همدان بر اساس شواهد موجود می‌تواند یک استان و الگوی برتر در بحث امر به معروف و نهی از منکر در سطح ایران اسلامی باشد.
همدان پایلوت امر به معروف و نهی از منکر در کشور

به گزارش صبح الوند، رضا بازرگان در همایش سراسری رؤسا و اعضای شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر و ستاد‌های صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در محل استانداری همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ماه محرم، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بر سه رکن اصلی  استوار است، اظهار داشت: این رکن عبارتند از محبت، رستگاری و اصلاحات اجتماعی. خداوند متعال می فرماید، نشانه اینکه در جامعه ای امر به معروف ونهی از منکر وجود دارد این است که بدانیم مردم آن جامعه یکدیگر را دوست دارند یا خیر.

وی گفت: در نظام امر به معروف یک رستگاری نهفته است. اگر می خواهید رستگار شوید، یقیناً از رهگذر امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

بازرگان اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از ما تشکر کردن را فراموش کرده‌ایم و این فرهنگ خوب در جامعه و ادارات ما بسیار کمرنگ شده است در حالی‌ که تشکر کردن، باعث تولید خدمتگزار خواهد بود.

وی سپس با اشاره به ویژگی آمران به معروف، افزود: یکی از ویژگی‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر، نگاه به موضوع مهم امر به معروف با عینک خود مخاطب است.

مدیر امور آموزشی سازمان‎های ستاد مرکزی احیای امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور گفت: همه ما باید باید به کارمندان و کارکنان سازمان های خود آموزش دهیم که اگر همکارش در کاری از وی بهتر عمل کرد و در آن امر موفق تر بود، به جای حسادت و موضع‌ گیری های کودکانه از او تشکر کند.

وی اظهار کرد: عدم وجود فرهنگ تشکر و تذکر سبب ایجاد رخوت و ایستایی در سیستم اداری می‌شود.

بازرگان افزود: بزرگترین دشمن امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه سکوت و بی‌ تفاوتی نسبت به اجرای فریضتین است.

وی گفت: تنهاترین و اصلی ترین سلاح امر به معروف و نهی از منکر، زبان خوش است و باید با نیکو سخن گفتن خود افراد را به معروف دعوت و از منکر نهی کنیم.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، استان همدان را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، الگو و نصب‌العینی برای سایر استان‌ها دانست و اظهار کرد: دارالمومنین همدان بر اساس شواهد موجود می‌تواند یک استان و الگوی برتر در بحث امر به معروف و نهی از منکر در سطح ایران اسلامی باشد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان