اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مهر 1395 - 13:41   |   کد مطلب: 20495
مدير اجراي سرشماري شهرستان همدان خواستار شد :
با تسریع در سرشماری اینترنتی جایگاه همدان را ارتقا دهید
مدير اجراي سرشماري شهرستان همدان گفت: با تسريع در مراجعه به سامانه سرشماري و ثبت اطلاعات ، جايگاه همدان را در سرشماري اينترنتي کشور ارتقا دهيم.

به گزارش صبح الوند، فرماندار شهرستان همدان در مراسم آغاز دوره هاي آموزشي ويژه ماموران سرشماري گفت : اصول برنامه ريزي در هر کشور براساس اطلاعات و داده هاي آماري انجام مي شود.

علي تعالي  بروز بودن اطلاعات آماري جامعه را عامل مهمي در توزيع عادلانه منابع دانست و افزود : کتناسب با اين آمار توزيع درآمدها و بسياري از برنامه ريزي ها در حوزه بهداشت، اشتغال ، آموزش و ديگر شاخصها انجام مي شود.

وي سرشماري اينترنتي را ويژگي بارز اين دوره از سرشماري نفوس و مسکن دانست و اظهار کرد : با سرشماري اينترنتي ضمن صرفه جويي قابل توجه فرآيند کار براي مردم و مسئولان تسهيل شده است.

مدير اجراي سرشماري شهرستان همدان با اشاره به اعلام مرکز آمار کشور مبني بر رتبه پايين مشارکت مردم همدان در سرشماري اينترنتي تا اين لحظه خواستار تسريع خانوارها در مراجعه به سامانه سرشماري شد.

تعالي با بيان اينکه بايد جايگاه همدان را در سرشماري اينترنتي کشور ارتقا دهيم افزود : با توجه به ضريب بالاي نفوذ اينترنت در همدان و شان مردم پايتخت تاريخ و تمدن ايران بايد در اين عرصه مهم ملي نيز همدان  جايگاه مناسب تري داشته باشد.

وي با اشاره به لزوم همکاري دستگاههاي اجرايي به منظور ثبت اطلاعات اينترنتي خانوارهاي کارکنان خود و هماهنگي هاي انجام شده در اين راستا  از ماموران سرشماري خواست تا با تشويق و ترغيب مردم و آشنايان خود به سرشماري اينترنتي در فرصت باقيمانده اهتمام بيشتري داشته باشند.

فرماندار همدان اولين و مهمترين وظيفه ماموران سرشماري رارعايت امانت اطلاعات خانوارها دانست و تاکيد کرد : با دقت نظر و و نظم و انظباط کاري اميدوارم اين رسالت را  به درستي به سرانجام برسانيد.

وي از ثبت نام حدود 2 هزار نفر در سامانه سرشماري به منظور مشارکت در امور اجرايي سرشماري  خبر داد و گفت : در شهرستان همدان حدود 200 مامور سرشماري کار ميداني سرشماري را انجام مي دهند که انتظار مي رود با عنايت به اولويتهاي مد نظر قرار گرفته براي انتخاب ماموران شاهد سرشماري ميداني منظم و بي نقص در سطح شهرستان باشيم.

مدير اجراي سرشماري شهرستان همدان  در پايان تصريح کرد : اطلاعات مورد نياز سرشماري نفوس و مسکن  صرفا در خصوص شاخصهاي جمعيتي و سکونت  خانوارها مي باشد و ارتباطي با مسايل اقتصادي، در آمد و يارانه خانوارها ندارد .

سرشماري اينترنتي از سوم مهرماه در سراسر کشور آغاز شده و تا 24 مهر ماه ادامه دارد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان