اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. شهريور 1395 - 8:47   |   کد مطلب: 20086
فرماندار همدان با تاکيد بر اينکه بايد از ظرفيت فضاي مجازي براي معرفت افزايي جوانان استفاده شود گفت: جوانان ما بايد علاوه بر شور، شعور و معرفت ديني را نيز کسب کنند.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در کارگروه اجتماعي- فرهنگي شهرستان همدان، با بيان اينکه حفظ جمعيت روستايي و پيشگيري از مهاجرت آنها جزء اهداف اصلي ماست، اظهار کرد: حفظ جمعيت روستا يکي از مسائلي است که بايد بر روي آن کار شود چرا که مهاجرت‌هايي که صورت مي‌گيرد موجب تغيير جمعيت شده و در آينده مشکلاتي را به وجود مي‌آورد.

وي با بيان اينکه مي‌خواهيم شوراي اجتماعي محلات را تقويت کنيم، افزود: بايد همه دستگاه‌ها هم‌افزايي داشته باشند و در يک جمع متحد و همسو باهم حرکت کنند تا نتيجه‌اي ثمربخش به همراه داشته باشد.

تعالي عنوان کرد: شوراي اجتماعي و فرهنگي محلات بايد از ظرفيت مناسبت‌هاي پيش‌رو بهره‌گيري و استفاده لازم را داشته باشد به طوريکه در ماه محرم بايد از ظرفيت روحانيت بهره برد تا از اين طريق به شبهات جوانان پاسخ داده شود.

وي با بيان اينکه بايد کميته‌هايي ايجاد کنيم تا دستورالعمل‌ها را اولويت‌بندي و آماده کنند، اظهار کرد: بايد در حفظ فرهنگ بومي محلات اقدامات اساسي صورت گيرد.

فرماندار همدان در ادامه گفت: در محلات نشستي را برگزار مي‌کنيم تا از نزديک با مشکلات آن محله آشنا شويم همچنين مي‌توانيم نشست را در مسجد همان محله برپا کنيم.

تعالي يادآور شد: در بودجه و اعتبارات امسال، دولت به مسائل فرهنگي توجه زيادي داشته و مي‌توان گفت که اعتبارات امسال با سال پيش قابل مقايسه نيست به طورکه امسال 400 درصد  اعتبارات مربوط به بخش‌هاي مذهبي است.

وي تأکيد کرد: ما در معرض يک تهاجم گسترده فرهنگي هستيم که اگر در اين جهت کار نکنيم با مشکلات زيادي مواجه خواهيم شد.

تعالي اظهار کرد: بهتر است در جلسات به جاي طرح مشکلاتي که همگي نسبت به آن آگاه هستيم، پيشنهادات و طرح‌هاي جديدي ارائه دهيم تا در حل آسيب‌ها کارساز باشد.

فرماندار همدان با بيان اينکه بهانه‌هاي خوبي براي تقويت بنيادهاي اجتماعي داريم، تصريح کرد: بايد برنامه‌ريزي کنيم تا بتوانيم از ظرفيت‌هاي مذهبي موجود بهترين بهره را ببريم.

وي با اشاره به اينکه بايد رويش‌هاي اجتماعي و فرهنگي را هم رصد و به نکات مثبت توجه کنيم، اظهار کرد: مراسم روز عرفه و حضور مردم در آن يک رويکرد عظيم اسلامي در جامعه است که به سادگي نمي‌توان از کنار آن عبور کرد.

وي تصريح کرد: در جاي جاي اين شهر هيئت‌هاي مختلفي وجود دارد که استفاده از آن مي‌تواند ظرفيت و وضعيت فرهنگي و اجتماعي ما را متحول کند.

تعالي با اشاره به اينکه مراسم‌ها حتما شور نمي‌خواهند بلکه شعور هم بايد همراه آن باشد، اظهار کرد: جلسات مذهبي بايد روحاني‌محور باشد تا مسائل معرفتي در آن مطرح شود.

تعالي گفت: هر روحاني با توجه به ظرفيت و آمادگي آن مجلس سخنراني مي‌کند به عنوان مثال ممکن است در مراسمي که آمادگي و ظرفيت ديده مي‌شود، روحاني تا يک ساعت هم سخنراني کند و متقابلا در مجلسي که آمادگي مشاهده نمي‌شود، مدت زمان کمتري سخنراني کند.

وي به انجام فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه اشاره کرد و يادآور شد: اگر امر به معروف و نهي از منکر در جامعه تعطيل شود جامعه به انحراف کشيده مي‌شود.

فرماندار همدان با بيان اينکه امروزه با وارد به فضاي مجازي پنجره‌هاي زيادي روي ما باز مي‌شود که امکان انحراف را به دنبال دارد، تأکيد کرد: اگر جوانان ما در حوزه معرفتي واکسينه نشوند با کوچک‌ترين چيز هم منحرف مي‌شوند.

وي افزود: اين وظيفه ماست که به جوانان خط دهيم و با راه‌هايي که پيش پايشان مي‌گذاريم آنها را از انحرافات دور کنيم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان