اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. شهريور 1395 - 21:07   |   کد مطلب: 20008
امام جمعه همدان با بیان اینکه آل سعود بدتر از بنی‌امیه است، گفت: مقام معظم رهبری، آل سعود را شجره خبیثه ملعون معرفی کرده‌اند که میلیاردها تومان از بودجه اسلام را برای ترویج وهابیت صرف کردند و نتیجه آن داعش شد.

به گزارش صبح الوندبه نقل ازفارس،  آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آئین سیاسی ـ عبادی نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: بزرگترین تکلیف انسان معرفت امام‌شناسی است و اگر معرفت امام شناسی نباشد معرفت پیامبرشناسی، خداشناسی، دین‌شناسی و معادشناسی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه کلید همه شناخت‌ها معرف امام شناسی است، گفت: نتیجه کسانی که امام ندارند و از امامت بی بهره‌اند وهابیت و داعش خواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام محمد باقر(ع) لقب باقرالعلوم را گرفتند یعنی همه علوم را تفسیر و در اختیار داشتند، خاطرنشان کرد: اکنون تمام بدبختی انسان به دلیل جهالت و نداشتن علم است.

وی با بیان اینکه از دغدغه‌های امامان این بود که مردم آنچنان که باید به دنبال معرفت نرفتند و عوام ماندند، افزود: از امتیازات امامان حق این است همه علوم دنیا را در اختیار داشتند و حجت خدا کسی است که کلمه نمی‌دانم در وجودش نیست.

محمدی با اشاره به سخنان امیرالمومنین علی(ع) که می‌فرمایند «ای مردم از من بپرسید هر آنچه نمی‌دانید و من از جاده‌های افلاک تا جاده‌های زمین آشنا هستم» گفت: شیعه اهل بیت(ع) باید طوری تربیت شود که تشنه معرفت باشد و در این مسیر سیری نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بزرگترین خسارت بشریت این است که از علوم، معارف و دانش‌های بیکران اهل بیت(ع) نتوانستیم بهره ببریم، گفت: شیعیان باید آتشفشان معرفت باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه علم و معرفتی که بشر را نجات دهد در خانه پیامبر(ص) است، با اشاره به تلاش دشمن برای اسلام‌هراسی خاطرنشان کرد: استاد دانشگاه الازهر مصر می‌گوید داعشی‌ها که بدترین خیانت را به جهان می‌کنند امت محمد رسول‌الله نیستند بلکه امت عبدالوهاب هستند.

وی با اهمیت به علم آموزی گفت: باید دید امام باقر(ع) چگونه توانست در دوران خفقان به یکی از شاگردان خود 100 هزار حدیث یاد دهد آنها که دانشگاه آزاد نداشتند و با هزار سختی علم را فرا می‌گرفتند.

محمدی با بیان اینکه درسی که فرزندان ما می‌خوانند فقط برای مدرک است و این ننگ است، تصریح کرد: امروز باید دانشگاه‌های ما سرآمد جهان باشد و باید علم مایه نجات بشریت باشد و فرد با فراگیری آن به سعادت برسد.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) می‌فرماید از نشانه‌های تقوا این است فرد خود را وقف علم نافع می‌کند، افزود: رهبر انقلاب اسلامی اکنون دغدغه اقتصاد مقاومتی دارند که باید در این مسیر گام‌های مهمی برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دین‌شناسی آسان نیست و در این زمینه اهل بیت(ع) می‌فرمایند هر آنچه خداوند برای ما مقدر بفرمایند نیک است ولو فقر، مرگ و ...، در ادامه با اشاره به جنایات آل سعود خاطرنشان کرد: بیانیه دردمندانه رهبر معظم انقلاب در مورد آل خبیث سعود بارها بیان شود زیرا جنایات آنها بدتر از بنی‌امیه است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بنی‌امیه را از ریشه و خانواده لعن کرده است، گفت: مقام معظم رهبری، آل سعود را شجره خبیثه ملعون معرفی کرده‌اند که میلیاردها تومان از بودجه اسلام را برای ترویج وهابیت صرف کردند و نتیجه آن داعش شد.

محمدی با بیان اینکه باید شکرگزار باشیم که رهبر معظم انقلاب در برابر جنایات آل سعود بیانیه دادند و جنایات‌ها را محکوم کردند، افزود: آل سعود چه نیتی جز خیانت داشت؟ 10 هزار کشته، هزاران نفر زخمی و... از خیانت‌های آنها در یمن است.

وی ادامه داد: یک میلیارد و نیم مسلمان نسبت به جنایت‌های آل سعود ساکت نشسته‌اند و تماشا کردند! در صورتی که باید در برابر اینها که خائن‌الحرمین هستند، نه خادم‌الحرمین؛ ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مراقب فرزندان خود باشید که اگر بر اساس علوم و معارف اهل بیت(ع) تربیت نشوند راه را گم می‌کنند گفت: رسول خدا(ص) فرمودند وای به حال بچه‎های آخرالزمان از دست پدران و مادران مسلمان آنها، که عامل بی‌دینی فرزندان، خود پدران و مادران هستند.

وی با اشاره به روز عرفه از مردم خواست در این روز شرکت کنند و افزود: در طول سال یک روز مخصوص دعاست از دعای عرفه غفلت نکنید.

محمدی همچنین قربانی دادن به فقرا را مهم دانست و گفت: هر کس توانایی مالی بیشتری دارد بیشتر به نیازمندان کمک کند.

در پایان نمازگزاران با راهپیمایی، جنایات آل سعود و آل خلیفه را محکوم کردند.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان