اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. مرداد 1395 - 15:39   |   کد مطلب: 19587
امام جمعه همدان با اشاره به نقش مهم مساجد در دوران جنگ گفت: نقش مساجد در دوران جنگ به عینیه واضح بود و اکنون هم اگر استفاده از این سرمایه بزرگ نکنیم ظلم به این اماکن کرده ایم.

به گزارش صبح الوند، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه همدان  با توجه به سالروز گرامیداشت ورود آزادگان به وطن صبر و تحمل آزادگان در برابر اذیت های دشمنان را از شاخص ترین ویژگی های آزادگان عنوان و اظهار کرد: برخی بر این اعتقادند که اسرا اسیر بعثی ها بودند در صورتی که بعثی ها اسیر صبر و استقامت اسرای ایرانی بودند.

 

امام جمعه همدان  با بیان اینکه در آخرالزمان انسانهای صبور کم می شوند گفت: اگر کسی در مقابل مشکلات صبر نداشته باشد ایمان ندارد .

 

وی افزود: صبر در برابر بلا و مصیبت، صبر در برابر اطاعات از خدواند باید صورت بگیرد تا افراد طعم ایمان را بچشند و اگر کسی صبر بر مصیبت کند خداوند 300 مرتبه به او اجر و پاداش از زمین تا آسمان می‌دهد..

 

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد به خاطر مسائل کوچک بی‌صبری می‌کنند و این آفت کنونی جامعه است.

 

وی در ادامه سخنان خود به پیش رو بودن روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: در مساجد نابسامانی هایی وجود دارد و با اینکه  تلاش در رفع آنها صورت می گیرد ولی همچنان پایدار هستند.

 

امام جمعه همدان  خواستار همکاری  متولیان مساجد و حسینیه ها برای حل مشکلات مساجد شد و گفت: متولیان مساجد با بودجه در اختیار می‌توانند در فعالیت جوانان در مساجد اثرگذار باشند.

 

وی برگزاری کلاس های فرهنگی در مساجد را بسیار موثر در تربیت جوانان دانست و افزود: اگر متولی مسجد یا حسینیه ای اجازه فعالیت جوانان در مساجد را ندهند مسئول هستند و در قیامت باید جواب بدهند.

 

آیت الله محمدی با اشاره به نقش مهم مساجد در دوران جنگ گفت: نقش  مساجد در دوران جنگ به عینیه واضح بود و اکنون هم اگر استفاده از این سرمایه بزرگ نکنیم به این اماکن  ظلم  کرده ایم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان