اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مرداد 1395 - 11:42   |   کد مطلب: 19503
معاون سياسي استانداري همدان:
هزينه در آموزش و پرورش سرمايه گذاري است
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استانداري همدان گفت: هزينه در آموزش و پرورش يک سرمايه گذاري است و هزينه کرد در اين بخش را نبايد هدر دادن سرمايه تلقي کرد.

به گزارش صبح الوند، محمد ابراهيم الهي تبار در نشست اعضاي شوراي آموزش و پرورش استان همدان بيان کرد: مدرسه و نظام تعليم و تربيت بايد در کانون توجه قرار گيرد چون رشد و توسعه افراد از مدرسه آغاز مي شود.

وي افزود: گنجاندن مسائل زيست محيطي در دروس دانش آموزان از برنامه هاي رئيس سازمان حفاظت محيط زيست براي نهادينه کردن اين مسائل از سنين پايه است.

معاون استاندار همدان بر ضرورت برگزاري مراسم اداي احترام به پرچم تاکيد کرد و گفت: براي افزايش عرق ملي بين دانش آموزان مسئولان موظف هستند براي علاقمند کرن دانش آموزان به کشور احترام به پرچم به عنوان نماد ملي را جدي بگيرند.

الهي تبار با بيان اينکه هنگام مطرح شدن هدايت تحصيلي با وجود ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، استان با اين موضوع مخالفت کرد افزود: هدايت تحصيلي کار درستي بود ولي روش و شيوه پيش بيني شده براي اجراي آن بسيار نامناسب بوده و نقد بر آن وارد بود.

وي تاکيد کرد: هدايت تحصيلي بايد متناسب با ظرفيت آموزشي استان باشد و در قالب نظام آموزشي ضابطه مند اجرايي شود.

معاون استاندار همدان با يادآوري اينکه هدايت تحصيلي در برنامه پنجم قرار داشت ولي اجرايي نشد گفت: امسال آموزش و پرورش براي اجراي هدايت تحصيلي ورود کرد ولي رئيس جمهوري خواستار تغيير شيوه و اجراي کار شد.

الهي تبار در بخش ديگري اظهار کرد: براي پيگيري امور دو روش برنامه محور و طرح محور وجود دارد که محاسن برنامه محوري، مشخص شدن وظايف افراد، وجود مقياسي براي کنترل و اندازه گيري روند اجراي کار و داشتن برنامه مشخص است.

وي در خصوص دسترسي آزاد به اطلاعات گفت: با قرار دادن و انعکاس اهداف و عملکرد سازماني در يک سايت مردم به راحتي مي توانند روند فعاليت يک مجموعه را بررسي کنند.

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان اضافه کرد: مشارکت و تحقق گفتمان مردم در تصميم سازيها هنگام فراهم کردن زمينه دسترسي آزاد آنها به اطلاعات فراهم مي شود.

الهي تبار تاکيد کرد: دسترسي آزاد به اطلاعات و مشارکت مردم در تصميم گيري ها مي تواند هر مجموعه اي را پويا و شاداب کند.

وي با ذکر اينکه تجربه نشان داده حرکت با برنامه موجب تحقق اهداف مي شود خاطر نشان کرد: با وجود رسيدن درآمد نفتي ايران به 76 ميليارد دلار در دولت دهم ولي رشد اقتصاد و سرمايه گذاري کاهش و تورم افزايش يافت که اين امر بيانگر نبود برنامه مشخص است.

وي اضافه کرد: اين در حاليست که با کاهش درآمد نفتي به 27 ميليارد دلار در دولت يازدهم ولي تورم مهار و شاهد رشد اقتصادي و سرمايه گذاري هستيم.

معاون استاندار همدان در خصوص تفاوت برنامه محوري با پروژه اي عمل کردن گفت: در برنامه محوري انضباط مالي و پولي ايجاد شده، بجاي توزيع ثروت، ثروت ملي حفظ مي شود و در نهايت صرفه جويي و بهينه هزينه کردن را به دنبال دارد.

الهي تبار در ادامه با تاکيد بر ضرورت شکل گيري پروژه مهر در درون سازمان آموزش و پرورش گفت: براي اجرايي کردن بسياري از طرح ها نيازي به اختصاص اعتبار نيست بلکه تلاش متوليان و حمايت معنوي نياز است.

وي تاکيد کرد: بايد براي اجراي طرح مهر يک همفکري و مشارکت در استفاده از ايده هاي نو تا آغاز سالتحصيلي جديد ايجاد شود و در اين راستا با راه اندازي سايتي براي دريافت نقطه نظرهاي مردم از پيشنهادهاي سازنده آنها استفاده شود.

وي افزود: بر اساس قانون اساسي دولت مکلف به تامين آموزش و پرورش رايگان است و بايد همه ملزومات را با ساخت فضاي آموزشي و تامين وسايل آموزشي براي دانش آموزان تامين کند.

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان بيان کرد: دولت بايد بستر لازم براي يادگيري علم از سوي دانش آموزان را فراهم کند که در اين راستا هم اينک در دورترين روستاها با وجود شمار اندک دانش آموز و نداشتن توجيه اقتصادي، سيستم آموزش و پرورش به صورت رايگان خدمات ارائه مي دهد.

الهي تبار تاکيد کرد: نبايد هيچگاه از مشارکت مردم در امور آموزشي غافل شد چون بعد از پايان يافتن جنگ تحميلي اين خيران مدرسه ساز بودند که نظام آموزشي را نجات دادند.

وي افزود: رويکرد مسئولان اجبار در دريافت کمک هاي مردمي نباشد چون در صورت نمايان کردن وضعيت و اهميت فضاي آموزشي براي مردم آنها داوطلبانه به نظام آموزشي کمک مي کنند که البته لازمه اين امر فعال شدن سمن ها است.

معاون استاندار همدان از مديران خواست تا با حضور در جلسه هاي شهرستاني از تمامي ظرفيت ها براي اجرايي کردن پروژه مهر بهره بگيرند.

الهي تبار پيشنهاد داد: فعاليت بين منطقه اي و شهرستاني ايجاد و از منابع ملي براي ارتقاي سطح کيفي مدارس استفاده شود همچنين با در نظر گرفتن خودياري سطح خدمات آموزش و پرورش را ارتقا داد.

وي با تبريک هفته دولت بيان کرد: اين هفته فرصت مناسبي براي بيان عملکرد سه ساله دولت تدبير و اميد و و خدمتگزاران نظام و مردم است.

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان گفت: در حوزه آموزش و پرورش هم رويدادهاي خوبي رخ داده که برگزاري چندين برنامه ملي در حوزه فرهنگي ، هنري و ورزشي قابل تقدير است.

وي يادآوري کرد: در گذشته استان دنبال برگزاري المپياد بود ولي هم اينک مسئولان ملي علاقمند به برگزاري بسياري از سمينارها و همايش ها در همدان هستند.

الهي تبار افزود: پس از ماه مبارک رمضان دو مقطع تعطيلات در تقويم ملي وجود داشت که در عيد سعيد فطر با تردد يک ميليون و 600 هزار خودرو رکورد تردد مسافر در راههاي ارتباطي استان شکسته شد.

وي اضافه کرد: افزايش حجم ورود مسافر به همدان موجب شد از ظرفيت اماکن ورزشي نيز براي اسکان آنها استفاده شود که اين امر در نوع خود بي سابقه است با اين وجود افزايش ورود مسافر نشان داد که بايد به فکر توسعه زيرساخت ها در امور گردشگري بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان