اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مهر 1396 - 22:12   |   کد مطلب: 26767
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه اولویت و هدف اصلی اجرایی شدن طرح کرامت فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد است، بر نهادینه‌سازی این طرح بر مبنای دانش تأکید کرد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا, محمدابراهیم الهی‌تبار چهارشنبه 5 مهر در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم گفت: باید در فرهنگ‌سازی مبارزه با موادمخدر ارگان‌های آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی به طور جدی فعال باشد و  مسئولان وظیفه‌مند در راه‌اندازی شلتر بانوان ورود مناسبی داشته باشند تا منابع مالی را دریافت کنیم.

وی درباره آمار معتادان ارائه شده توسط ستاد مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: این آمار و اطلاعات کاملا بر اساس پنداشت‌های مسئولان است چرا که هیچ کس به معتاد بودن خود اقرار نمی‌کند.

الهی‌تبار با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در مواجهه با مسائل اجتماعی محافظه‌کارانه عمل نکرده است، ادامه داد: این دولت با طرح مسائل مختلف اجتماعی با مردم، از آنها کمک خواسته تا در زمینه‌های مختلف از ظرفیت آنها استفاده کند.

وی تأکید کرد: در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دولت، قوه قضائیه و نیروی انسانی به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد بنابراین ورود ظرفیت‌های مردمی مهم به نظر می‌رسد.

معاون استاندار همدان یادآور شد: در ابتدای آغاز طرح سلامت اجتماعی فقط دو سمن در شهرستان ملایر فعال بود در حالیکه اکنون شمار این سمن‌ها به 26 مورد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در نقاط آلوده باید وسایل بهداشتی مصرف موادمخدر توزیع شود تا از بروز آسیب‌های اجتماعی دیگر جلوگیری شود، تصریح کرد: خطر تلفن مشاوران در حوزه مبارزه با موادمخدر باید در شهرستان ملایر فعال شود و مشاوره‌های لازم به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه همه باید بینش‌ها و نگرش‌های خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی تغییر دهیم، افزود: در چنین شرایطی است که منابع سرازیر و موفقیت حاصل خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال اعتبارات سکونتگاه‌های غیررسمی 57 میلیارد ریال است، گفت: برای شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند 12 پروژه در این راستا تعریف شده است.

وی در پایان یادآور شد: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی نیز 9 هزار و 600 میلیون تومان اعتبار به منظور جذب مشارکت مردم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی درنظر گرفته شده است. 

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان