اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1395 - 10:35   |   کد مطلب: 19011
فرماندار همدان در نشست با چند از جوانان و فعالان فرهنگي منتخب از کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد همدان گفت: پيشرفت هر کشوري مرهون تلاش جمعيت جوان آن کشور است.

به گزارش صبح الوند، علی تعالي با اشاره به نقش جوانان در توسعه و پيشرفت کشور تصرح کرد: هر جامعه اي را بخواهند منحرف کنند و جلوي توسعه آنرا بگيرند، حوزه جوانان را هدف گذاري مي کنند.

وی با اشاره به اينکه جوانان اصلي ترين سرمايه کشور هستند تاکيد کرد : در راستاي حفظ و بهره گيري از اين سرمايه عظيم و قابل توجه بايد در برابر آسيبهاي پيش روي اين قشر برنامه ريزي دقيقي داشته باشيم.

تعالي افزود: اعتياد و انحراف اخلاقي و عقيدتي جوانان از طريق رسانه هاي نوين ازجمله آسيبهايي هستند که بويژه با مشکلات ما در زمينه اشتغال، جوانان ما را تهديد مي کنند.

وي کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد را از جمله مراکزي دانست که مي توانند با تلفيق امور عقيدتي و فکري با جاذبه هاي هنري،ورزشي و اينگونه موارد در جذب و هدايت جوانان نقش به سزايي داشته باشند.

تعالي افزود: يکي از آفات و آسيبهايي که در بعضا در برخي از مساجد با آن مواجهيم اين است که هيات امنا و امام جماعت مسجد تعامل مناسبي با جوانان فعال در مسجد ندارند.

وي با تاکيد بر لزوم تعامل بيشتر با جوانان در همه عرصه ها يادآور شد : مساجد به عنوان مهمترين پايگاههاي مردمي در جامعه ما همواره نقش محوري در پيروزي انقلاب، دفاع مقدس و عرصه جنگ نرم داشته اند که همچنان بايد تلاش کنيم مساجد ما محور کار باشند.

مدير دبيرخانه کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد استان همدان  نيز گفت: ايجاد فضاهاي شاد و نشاط آور و بستر سازي مناسب براي حضور جوانان در عرصه هاي مختلف از ضرورت هاي جامعه براي جوانان است.

 هادي فيض منش افزود: مراکز فرهنگي و هنري بايد در اين زمينه تلاشهاي لازم را انجام داده و روحيه جوانان را با اجراي برنامه هاي نشاط آور شاد و با پرنمودن اوقات فراغت آنان آسيب هاي اجتماعي را کاهش دهند.

وي از فعاليت 152 کانون فرهنگي و هنري در سطح مساجد شهر همدان خبر داد و اضافه کرد: 92 واحد کتابخانه، 24 واحد کانون تخصصي ، 25 خانه نور ، 8 مرکز ديجيتال از جمله مراکز ما در اين کانونها هستند.

فيض منش فعاليت نمايندگي خبرگزاري شبستان در استان را از ديگر فعاليتهاي اين دبيرخانه برشمرد و بيان کرد : 5 کارگروه تخصصي در دبيرخانه کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد استان همدان تشکيل داديم که با هم افزايي و بهره گيري از ظرفيت جوانان فعال در سطح کانونها برنامه ريزي مطلوبتري براي آنها داشته باشيم.

وي افزود: به منظور مقابله با آسيبهاي اجتماعي نيز در کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد سعي داريم با جذب منابع و استفاده از پراکندگي اين کانونها در نقاط مختلف شهر و اقشار مختلف مردم تاثير گذار باشيم.

در اين نشست برخي از مديران کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد همدان ديدگاهها، نقطه نظرات و دغدغه هاي خود را با فرماندار شهرستان همدان در ميان گذاشتند.

انحراف روز افزون جوانان از طريق ماهواره و فضاي مجازي، لزوم استفاده بيشتر از جوانان در عرصه هاي تصميم گيري و تصميم سازي، توجه به تجهيز منابع و اختصاص اعتبارات بيشتر به کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد، توجه بيشتر مسئولان به مساجد و حضور چشمگير تر در مراسم و اجتماعات مردمي ، کمرنگ شدن حضور جوانان در مساجد از جمله مسايلي بود که در اين نشست مديران کانونهاي فرهنگي و هنري مساجد مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان