اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. تير 1395 - 18:59   |   کد مطلب: 18836
تعطیلی فرودگاه همدان امروز و پس از ۴ ماه وقفه پرواز کیش در فرودگاه همدان از سرگرفته شد.

به گزارش صبح الوند، تعطیلی فرودگاه همدان امروز و پس از ۴ ماه وقفه پرواز کیش در فرودگاه همدان از سرگرفته شد.

به گزارش مهر، مسئولان از برقراری مجدد پروازهای این فرودگاه خبر دادند تا مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر پیرامون برقراری پرواز کیش در فرودگاه همدان بگوید: پروازهای رفت و برگشت کیش از امروز ۲۶ تیرماه در فرودگاه برقرار شد.

یاری با بیان اینکه ظرفیت پروازها در هر مسیر رفت و برگشت ۱۶۰ نفر است، گفت: باید در هر مسیر پروازی ۱۳۵ ظرفیت از این تعداد تکمیل شود کمااینکه عدم استقبال از برقراری پروازها منجر به تعطیلی آن ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرواز همدان - کیش ساعت ۱۰ صبح امروز انجام و ۱۴۳ مسافر با این پرواز عازم کیش شدند، گفت: پرواز همدان - کیش و بالعکس شنبه و سه شنبه هر هفته برقرار است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به قرار گرفتن در سال اقتصاد «مقاومتی اقدام و عمل» عنوان کرد: برای برقراری مجدد پروازها با شرکت کیش ایر وارد مذاکره شدیم و عقد قرارداد صورت گرفت.

وی تاکید کرد: شرکت علیصدر علیرغم ضررهایی که به واسطه برقراری پروازها در دوره های قبل متحمل شده اما مجدد برای برقراری پروازهای فرودگاه همدان تلاش کرد که امیدواریم استقبال مسافران از پروازها مانع ضرر به شرکت شود.

یاری با بیان اینکه پرواز همدان مشهد توسط شرکت «آتا» انجام می شود، گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های تاریخی و قدمت استان همدان، توسعه بخش گردشگری در اولویت قرار دارد.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر عنوان کرد: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید موضوع گسترش و توسعه گردشگری را در نظر دارد، شرکت سیاحتی علیصدر با کمک و همیاری استانداری خط پرواز مستقیم همدان به کیش راه اندازی کرده است.

فرودگاه همدان، تنها یک نام بین‌المللی

بنابراین گزارش، فرودگاه همدان که در سطح بین‌الملل با کد شناسایی OIHH   - تعیین‌شده توسط سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری -  شناخته می‌شود با توجه به جایگاه منحصربه‌فرد خود یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب کشور به شمار می‌رود.

 این فرودگاه یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران با قدمتی حدود ۸ دهه است. در سال ۱۳۴۵ شمسی پروژه ساخت فرودگاه جدید که در حوالی  فرودگاه قدیم واقع‌شده بود موردمطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۴۹ ساخت این فرودگاه آغاز شد که پروژه در سال ۱۳۵۱ اتمام و به  بهره‌برداری رسید.

فرودگاه همدان دارای مجوز مرز هوایی بوده و یک فرودگاه بین‌المللی است، بااین‌حال از ظرفیت‌های این فرودگاه در راستای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل و توسعه سرمایه‌گذاری در استان کمتر استفاده‌شده است. ‌

تعطیلی مستمر پروازهای این فرودگاه مشکلات جدی برای مسافران این مسیر به وجود آورده که آخرین پرده از تعطیلی پروازهای این فرودگاه مربوط به تعطیلی پرواز کیش و مشهد است. برقراری پرواز دبی در فرودگاه همدان یکی از وعده‌های استاندار بود که یک پرواز هم برگزار شد اما در حال حاضر این پرواز نیز تعطیل‌شده است.

ظرفیت‌های مغفول یک فرودگاه

تا اینجای ماجرا بخشی از مشکلات فرودگاه همدان به تعطیلی گاه‌وبیگاه پروازهایش مربوط می‌شود، اما بخشی دیگر از مشکلات فرودگاه همدان به استفاده نکردن از ظرفیت‌های این فرودگاه در حد قابلیت‌های بین‌المللی آن برمی‌گردد.

اما نکته دیگر در مورد فرودگاه همدان اجرای پروژه‌های زیرساختی و توسعه این فرودگاه است که می‌تواند کلیدی برای ارتقای پروازهای فرودگاه باشد. در حال حاضر برخی پروژه‌های توسعه باند و ترمینال در حال انجام است.

موضوع دیگر بحث استقبال مردم همدان از پروازهای فرودگاه بوده که معلول عوامل مختلف است. برخی مسئولان مدعی هستند که دلیل تعطیلی پروازها به استقبال نکردن مردم برمی‌گردد، هرچند که به نظر می‌رسد از ظرفیت‌های لازم برای معرفی پروازها و تبلیغات در این زمینه استفاده‌نشده است. همین‌طور از ظرفیت تورهای گردشگری و مشارکت آژانس‌های خدمات مسافری در این بخش بهره برده نشده است.

برقراری پروازهای عتبات عالیات نیز از دیگر وعده‌های داده‌شده توسط مسئولان استان همدان بوده که همچنان محقق نشده است.

‌ علاوه بر ظرفیت‌های مسافربری فرودگاه همدان، این فرودگاه در بخش حمل‌ونقل بار می‌تواند منشأ تأثیر باشد. در حال حاضر به گفته برخی مسئولان پایانه بار هوایی یا تجارت هوایی معروف به (کارگو) در فرودگاه همدان راه‌اندازی شده که می‌تواند نقش مؤثری در دسترسی به بازارهای جهانی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان