اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. تير 1395 - 15:49   |   کد مطلب: 18821
آیت الله طه محمدی خواستار برخورد با حقوق های نجومی شد و اظهار کرد: دریافت حقوق های نجومی پدیده شومی است و این موضوع چهره روحانی نظام را مخدوش کرده و دل مردم را به درد آورده است.

به گزارش صبح الوند، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی  در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه دنیا عبرت خانه است و انسان باید به دید عبرت به آن نگاه کند اظهار کرد: اگر به دنیا به عنوان ابزاری برای سعادت و تعالی دیده شود، موجب رشد انسان خواهد شد و اگر دنیا برای کسی هدف شود آن شخص بیچاره می‌شود

 

وی تصریح کرد: البته دنیا تجارت‌خانه دوستان خداست و باید از آن کمک گرفت و توشه برداشت تا به سعادت رسید.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه دنیا برای عده‌ای هدف می شود، اظهار کرد: برخی دنیا را فقط برای لذت می‌خواهند و این امر در نهایت ضرر است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون کتابی برای شناخت ماهیت دنیا نوشته نشده است افزود: کسانی که دنیا را شناختند ذره‌ای به دنیا آلوده نشده‌اند و ذره ای از محبت دنیا در دل آنان نیست.

 

آیت الله طه محمدی اظهار کرد: دریافت حقوق های نجومی  پدیده شومی است و این موضوع چهره روحانی نظام را مخدوش کرده و دل مردم را به درد آورده است واین افراد باید برگردند و توبه کنند..

 

وی خواستار برخورد با حقوق های نجومی شد و تاکید کرد: حقوق‌های نجومی پیامدهای خوبی ندارد و این موضوع باعث ایجاد تصورات نامناسبی از انقلاب در بین مردم و دیگر کشورها می‌شود.

 

امام جمعه همدان اظهار کرد: حب به دنیا و لذت های دنیوی بیچاره کننده است و کسانی که حقوق های نجومی می گیرند و دل به این دنیا بسته اند انسانهای کوچکی هستند.

 

وی با بیان اینکه  برخی حقوق میلیاردی می‌گیرند، در حالی که در جامعه کسانی هستند که توان خرید یک نان را هم ندارند اظهار کرد: این افراد انگار خبر از قیامت و یوم‌الحساب ندارند

 

آیت الله طه محمدی جنبه حق الله بودن دریافت های نامتعارف را مهمتر از حق الناس بودن آن دانست و گفت: کسانی که بیت‌المال را در اختیار دارند و استفاده نادرست از آن می کنند خدا به دادشان برسد

 

وی بااشاره به حدیث امام علی (ع) که هر کس شمشیر ظلم را بیرون بکشد با همان شمشیر کشته میشود گفت: این حدیث مصداق حال و روز امروزبرخی کشورهای غربی است.

 

امام جمعه همدان تصریح کرد: فرانسوی ها و اروپاییان و آمریکاییان، گروه تروریستی داعش را علیه مسلمانان درست کردند اما اقدامات این گروه تروریستی هم اکنون دامن گیر خودشان شده است.

 

وی در پایان  با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان نقش این نهاد را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: شورای نگهبان باید تلاش کند تا افراد دیندار و صالح به مجلس راه یابند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان