اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. تير 1395 - 13:13   |   کد مطلب: 18707
معاون امور عمراني استانداري همدان گفت: فعاليت شبکه پروازي همدان از 26 تيرماه بار ديگر آغاز خواهد شد که اين امر اهميت خريد هواپيما در استان را بيشتر مي کند چرا که خريد هواپيما براي فرودگاه همدان استمرار پروازها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش صبح الوند، محمودرضا عراقي در جلسه هماهنگي پروازهاي استان همدان افزود: پايداري پروازهاي همدان - کيش و همدان - مشهد در اولويت اصلي توسعه گردشگري همدان است که نيازمند همکاري بخش خصوصي، دولت و رسانه‌هاست.

 

وي تاکيد کرد: خريد هواپيما يکي از اولويتهاي اساسي براي همدان محسوب مي‌شود که در دستور کار قرار گرفته و پيگيريهاي لازم در اين زمينه انجام مي‌شود تا بتوان بخشي از مشکلات پروازها را کاهش داد.

 

معاون امور عمراني استانداري همدان بيان کرد: زيرساختها گردشگري از سوي دولت ها فراهم مي شود اما استمرار پرواز با فعاليت شرکت هاي مسافربري انجام مي شود.

 

عراقی ادامه داد: در حال حاضر برقراري پروازها در همدان با تلاش هاي شرکت سياحتي عليصدر عملياتي شده است.

 

وي افزود: نقش شرکت سياحتي عليصدر در امر پروازها مورد استقبال قرار مي‌گيرد چرا که اين امر سبب مي‌شود تا بخش خصوصي ورود جدي بيشتري داشته و پايداري پروازها را در پي داشته باشد.

 

معاون عمراني استانداري همدان افزود: اگر بخش دولتي از اين پروازها به طور دائم حمايت کند به طور قطع به جايي نمي‌رسد چرا که شرکت هاي خصوصي بايد به دنبال بازاريابي قوي و توسعه خطوط هوايي باشند.

 

عراقي تصريح کرد: دولت وظيفه دارد زيرساختها را مهيا کرده و زمينه شکوفايي اقتصاد و رفاه را فراهم و امور را به بخش خصوصي واگذار کند.

 

وي اظهار کرد: حمايتهاي دولتي از هر اقدامي بايد روزي به نتيجه برسد و اشتباه اين است که تنها چند صفحه از يک کتاب گردشگري بررسي و مطالعه مي‌شود ولي حواشي و ساير موارد آن مورد توجه قرار نمي‌گيرد.

 

وي با اشاره به اينکه آسيب شناسي لازم در حوزه گردشگري صورت گرفته است، گفت: در حوزه گردشگري عقب افتادگي تاريخي وجود دارد و حوزه گردشگري در اين چند سال اخير مورد تاکيد قرار گرفته است که زمان زيادي از طرح اين اولويتها نمي‌گذرد.

 

عراقي بيان کرد: سرعت مسائل گردشگري و اهميت آن بيشتر از ساختار و زيرساختهاي بخش گردشگري و هنوز اين ساختارها به حدي نرسيده که بتوان همه مسائل اين بخش را مديرتي کرد.

 

وي با اشاره به اينکه گردشگري را بايد تلفيقي از ارزشها و مسائل اقتصادي در داخل ايران دانست، گفت: ايران همچون برخي از کشورها نيست که بتوان برخي مسائل را در آنها ناديده گرفت.

 

عراقي با اعلام اينکه اداره کل ميراث فرهنگي بايد براي اختصاص وام کم‌بهره براي تورهاي مشهد و کيش پيگيري لازم را داشته باشد، گفت: بايد از اين طريق زمينه را براي ايجاد اشتغال در حوزه گردشگري فراهم کرده و قدرت آژانسهاي مسافرتي را براي تخفيف و انعطاف در قيمتها افزايش دهد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان