اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. خرداد 1395 - 8:43   |   کد مطلب: 18437
مدیر بنیاد قرآن استان همدان خبر داد:
شرکت 35 هزار نفر در دوره های مختلف آموزشی قرآن
مدیر بنیاد قرآن استان همدان اظهار کرد: تا کنون 35 هزار نفر در سطح استان در دوره های مختلف آموزشی قرآن کریم شرکت کرده اند.

به گزارش صبح الوند، جواد صدیق در آیین تجلیل از فعالان قرآنی استان همدان با تاکید بر نقش قرآن در جلوگیری ازبروز فتنه ها گفت: با توجه به شرایط فعلی که دشمن پیش گرفته است جامعه قرآنی باید کشور را نجات دهند.

 

مدیر بنیاد قرآن استان همدان  به بیان برنامه های این بنیاد پرداخت و  اظهار کرد: تا کنون 35 هزار نفر در سطح استان در  دوره های مختلف آموزشی همچون قرائت ، تفسیرقرآن و نهج البلاغه شرکت کرده اند.

 

وی با اعلام خبر تربیت معلم در خود روستا گفت: جهت جلوگیری از رفت آمد در 200 روستا معلمان قرآنی تربیت کرده ایم.

 

صدیق تصریح کرد: این طرح در بقیه روستاها در حال جریان است و طرحی مورد قبول است و این امر به پیشرفت  برنامه‌های قرآنی کمک  موثری خواهد کرد.

 

مدیر بنیاد قرآن استان همدان اظهار کرد:  سومین برنامه ای را هم که توسط این بنیاد برگزار شده است می توان به همکاری با ادارات مختلف از جمله اداره ارشاد اسلامی  و همچنین برگزاری جشنواره قرآنی با همکاری قرآن وعترت اشاره کرد.

 

وی به بیان ارائه تسهیلات بانکی توسط این بنیاد به فعالان قرآنی گفت: تاکنون 80 میلیون تومان در صندوق مهدیه سپرده کردیم، که  160 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به 760 نفر پرداخت شده است.

 

صدیق در پایان بیان کرد: دراین برنامه سعی شده است از 15 نفر  از ازافرادی که به صورت گمنام به فعالیت در زمینه مباحث قرآنی می پردازند تجلیل شود.

 

حرکت جهادی فعالان قرآنی در راستای آموزش قرآن

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی یکی از برکات انقلاب اسلامی را توجه به قرآن  دانست و گفت: به فضل پروردگار هم اکنون قریب به بیش از 800 نماز جمعه در سرتاسر کشور برگزار می شود .

 

امام جمعه همدان تصریح کرد: این در حالی است که نماز جمعه ما نسبت به کشورهای اهل سنت که قبلا نماز جمعه داشتند بسیارباشکوه تر برگزار می شود و امروز نمازجمعه های ما الهی است و هم اکنون ایران به برکت انقلاب اسلامی یک ابرقدرت در منطقه است.

 

محمدی خواستار حرکت جهادی فعالان قرآنی شد و گفت: فعالان قرآنی باید همه نزدیکان و دوستان را با روشی زیبا همراه با ادب، تواضع و مهربانی به قرآن جذب کنند.

 

وی در پایان گفت: قرآن کریم یک حالت کهربایی عجیب دارد و تمامی دلها را همانند آهن ربا به خود جذب می کند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان