اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. خرداد 1395 - 12:03   |   کد مطلب: 18328
مدیر گمرک همدان از کاهش ۱۴ درصدی صادرات کالا از گمرک همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر عراق بازار اصلی صادرکنندگان همدان محسوب می‌شود که بسته شدن مرز این کشور ۹۰ درصد صادرکنندگان همدان را ورشکست می‌کند.

به گزارش صبح الوند جمال خشوعی در گفت‌‎وگو با خبرنگار تسنیم، با اعلام اینکه گمرک همدان در راستای توسعه صادرات گام‌های اساسی همچون ترخیص کالا در مدت یک روز برداشته است، اظهار داشت: در دو ماهه امسال 18 میلیون و 602 هزار و 148 دلار کالا از گمرک همدان صادر شده که نسبت به مدت مشابه گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات سیمان از گمرک همدان به صفر رسیده است، افزود: بیشتر سیمان استان همدان به عراق صادر می‌شد که به سبب عدم خرید طرف عراقی، صادرات این کالا به صفر رسیده است.

خشوعی از کاهش شدید صادرات کشمش خبر داد و گفت: متاسفانه به سبب سرمازدگی و نبود کشمش در انبارها صادرات این کالا از همدان به شدت کاهش داشته و باید منتظر محصول امسال باغات انگور باشیم.

وی یکی از مشکلات اساسی صادرات استان همدان را متکی‌شدن به یک بازار همچون بازار کشور عراق دانست و گفت: در حال حاضر 90درصد صادرات استان به کشور عراق است که بروز مشکل در این کشور ایجاد معضل برای صادرکنندگان استان همدان را در پی دارد.

مدیر گمرک همدان تصریح کرد: متاسفانه بازاریابی صادرکنندکان استان همدان بسیار ضعیف بوده و تنها این افراد به بازار عراق تکیه دارند که به طور قطع بسته شدن مرزهای این کشور سبب ورشکستگی 90 درصد صادرکنندگان استان همدان می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار عراق بازار پایداری برای استان همدان محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: بازرگانان و تجار استان همدان باید نسبت به شناسایی بازارهای جدید اروپایی، آمریکایی و آفریقایی اقدام کنند چراکه تولیدات استان همدان قابلیت رقابت در برخی بازارها را دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از ابتدای ورود به گمرک در دستور کار بنده قرار گرفته است، عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال و قرار گرفتن صادرات به عنوان اولویت اساسی در سیاستهای اقتصاد مقاومتی، گمرک همدان تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف داشته و بستر صادرات آسان را برای صادرکنندگان استان همدان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان