اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. اسفند 1396 - 13:53   |   کد مطلب: 28781
دبیر اتاق تعاون استان همدان خبر داد
کاهش 6 میلیون دلاری صادرات بخش تعاون در همدان
دبیر اتاق تعاون استان همدان از کاهش 6 میلیون دلاری صادرات کالا توسط تعاونی‌های استان در سالجاری خبر داد و گفت: در سالجاری در مجموع 32 میلیون دلار صادرات کالا و خدمات از طریق 8 شرکت تعاونی استان انجام شده است.
تعاون همدان

به گزارش صبح الوند، رحمان نادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: سال گذشته 38 میلیون دلار کالا و خدمات از طریق شرکت‌های تعاونی صادر شده که امسال این میزان با 6 میلیون دلار کاهش به 32 میلیون دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال شرکت‌های تعاونی استان در حوزه تجارت خارجی فعال بوده و خوب کار کردند، افزود: در استان همدان 1100 شرکت تعاونی وجود دارد که 126 تعاونی در زمینه صادرات و تجارت خارجی فعال هستند.

نادی خاطرنشان کرد: در تیرماه امسال نیز هیئت تجاری از استان همدان به اقلیم کردستان اعزام شد که در این سفر 6 قرارداد به مبلغ 56 میلیون دلار تنظیم شد.

وی با اشاره به اینکه قرادادهایی در حوزه صادرات دام زنده، داروهای گیاهی، موادغذایی، لوازم‌خانگی و تجهیزات کشاورزی، پوشاک و لوازم ساختمانی با اقلیم کردستان بسته شده است، بیان کرد: امسال شاهد جریانات سیاسی بودیم که باعث شد افت و خیزهایی در حوزه تجارت خارجی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کالاهای استان به کشورهای ترکیه، عراق، کویت، عمان و افغانستان صادر شده است، ادامه داد: کالاهایی که در استان همدان تولید می‎شود از نظر بازار رقابتی و کیفیت دارای تقاضای کشورهای معینی بوده و از نظر جغرافیایی نیز نزدیکی و دوری کشورهای هدف نیز برای ما اهمیت دارد چرا که صرفه اقتصادی برای ما این است که با کشورهای همجوار مبادله اقتصادی داشته باشیم.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با تأکید بر اینکه کالاهای تولیدی استان از نظر رقابتی در برخی کشورها بازار ندارند، یادآور شد: در استان همدان 95 قلم کالا صادراتی تولید و به 35 کشور دنیا صادر می‌شود

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان