اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. خرداد 1395 - 11:03   |   کد مطلب: 18286
فرماندار همدان گفت : پشتيباني و حمايت از شوراها، حمايت از راي مردم است.

به گزارش صبح الوند، علي تعالي در نخستين همايش شوراهاي اسلامي شهرستان همدان با تاکيد بر اينکه پشتيباني و حمايت از شوراها، حمايت از راي مردم است، گفت: احترام به مردم مستلزم احترام به شوراهاست.

وي با قدرداني از توجه خاص استاندار همدان به نهاد شوراها، از تاثير به سزاي شوراها در امور استان سخن گفت و ادامه داد: يکي از راهبردهاي اساسي فرمانداري بحث اقتصاد و اشتغال است که در اينگونه جلسات حداقل بايد به اين سئوال پاسخ دهيم که کدام دغدغه و مشکل براي ما مهمتر است.

فرماندار همدان با بيان اينکه بحث اشتغال و اقتصاد مهمترين معضل همدان به ويژه در حوزه روستايي است و به همين دليل حدود 10 سال است که زاويه ديد مقام معظم رهبري در تعيين شعار سال، با در نظر گرفتن بحث اشتغال و اقتصاد همراه است، گفت: در حوزه اشتغال زايي کسب و کارهاي کوچک نجات گر روستاهاست.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اينکه بايد الگوي توسعه روستايي حوزه هاي ماموريتي خود را کشف و به عنوان راهبرد ارائه دهيم، تاکيد کرد: در حوزه اشتغال زايي کسب و کارهاي کوچک نجات گر روستاهاست.

علي تعالي در ادامه با بيان اينکه در حوزه اقتصاد کلان اگر شکست بخوريم احتمال جبران کم است اما در کسب و کارهاي کوچک با وام هاي چند ده ميليوني نيز اشتغال زايي کرده ايم و در صورت شکست قابل جبران خواهد بود، گفت: تاکنون با اقدامات عمراني که در چند روستا از جمله «يکن آباد» در خصوص راه اندازي واحد هاي توليدي و پرورش ماهي انجام شده به اين توفيق رسيده ايم.

فرماندار شهرستان همدان با تاکيد بر لزوم توجه به کسب و کار هاي کوچک که از مهاجرت روستائيان به شهرها جلوگيري مي کند، گفت: اعضاي شورا حلقه اتصال مردم و مسئولين هستند و اميدواريم با استفاده از نظرات سازنده آنها بتوانيم خدمات شايسته اي به مردم ارائه دهيم.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان همدان نيز گفت: نامشخص بودن جايگاه شوراها در تصميم گيري ها از مشکلات اين نهاد مردمي است.

سيداحمد حسني حلم يکي از معضلات شوراها را عدم جايگاه مناسب اعضاي شورا در تصميم گيري ها علي رغم اجازه اي که قانون به آنها داده است، دانست و گفت: اين امراعضاي شوراها را دلسرد مي کند.

وي همچنين استحاله در کارهاي روزمره شوراها، عدم پذيرش و همراهي بعضي مسئولين با اعضاي شورا و مشکلاتي از اين قبيل را از ديگر معضلات برشمرد و گفت: اگر بخواهيم به مردم احترام بگذاريم بايد به شوراها احترام بگذاريم.

حسني حلم با بيان اينکه اميدواريم با برگزاري چنين همايش هايي حداقل اعضاي شورا همديگر را بشناسند و همانطور که هر دوره شورا از دوره قبل بهتر بوده است، شوراي دوره چهارم از پنجم عملکرد بهتري داشته باشد، گفت: بايد برنامه ها به صورتي انجام شود که به جاي پسرفت، پيشرفت کنيم.

وي با بيان اينکه در اين همايش ميزگردي با موضوع فرصت ها و چالش هاي پيش روي بخش ها و روستا ها برگزار خواهد شد، گفت: اميدواريم حداقل شاهد برگزاري چند همايش در سال لنگردر اين زمينه باشيم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان