اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1395 - 23:09   |   کد مطلب: 18162
امام جمعه همدان بیان کرد: هر شیعه واقعی در دوران غیبت باید به علم و معرفت واقعی در خصوص امام زمان دست یابد تا مقابل شبهاتی که دشمنان ایجاد میکنند ایستادگی کند.

به گزارش صبح الوند، غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نخست نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به پرهیزکاری وتقوای الهی و ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج) گفت: مساله امامت و ولایت حقه اهل بیت جدی ترین  رکن اسلام است و اسلام بدون این رکن پابرجا نخواهد بود.
وی در خصوص برگزاری نماز اول وقت در ماه مبارک رمضان گفت: برای توجه بیشتر به حضور قلب در نماز، نماز جماعت مدتی بعد از اذان مغرب در مساجد برگزار شود تا نمازگزاران بعد از افطار با حضور قلب کامل در صفوف نماز جماعت حضور یابند.
آیت الله محمدی اظهار کرد: برنامه ای که هر ساله در ماه مبارک رمضان در آرامگاه بوعلی سینا برگزار میشود امسال پیرامون مساله مهدویت و پاسخ به شبهات مهدویت  و ساعتی بعد از اذان مغرب توسط ایشان برگزار خواهد شد.
امام جمعه همدان بیان کرد: دشمنان اسلام هسته مرکزی دین یعنی مهدویت را نشانه گرفته ودر پی ایجاد شبهه در این خصوص هستند.
وی با اشاره به احادیث گرد آوری شده در جلد 52 بحارالنوار و با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)گفت: با فضیلت ترین اعمال امت اسلام انتظار فرج است.
آیت الله محمدی عنوان کرد: قبولی تمامی عبادات در گرو داشتن انتظار فرج است.
وی بااشاره به روایات افزود: وجود امام زمان (عج)در زمین نوری است که این نور تا زمان حیات آن حضرت پر فروغ خواهد بود.
امام جمعه همدان گفت: استعمار گران با ایجاد فرق مختلف از جمله بهائیت و بابیت و .... نخواهند توانست نور امام عصر را خاموش کنند.
آیت الله محمدی بیان کرد: امروز کشور های عربی از جمله آل صعود و ... به جنگ اسلام آمده اند و ملت آنان به دلیل نداشتن مکتب اهل بیت از برپایی قیام درست جامانده اند.
وی گفت: شیعیان در مقابل دشمنان باید ثابت قدم بوده و همواره به نفی طاغوت بپردازند.
امام جمعه همدان درخواست کرد :علما با ایجاد جلسات مختلف به روشن سازی و رفع شبهات  مردم در خصوص مساله مهدویت بپردازند.
وی با اشاره به روایات گفت: در آخر الزمان نگه داشتن ایمان بسیار سخت و همچون نگه داشتن آتش سرخ در دست خواهد بود اما هرآنکه در آن زمان ثابت قدم بر دین بماند اجر 50 نفر از رزمندگان جنگ بدر و احد در رکاب پیامبر(ص) را خواهد داشت.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی درخواست کرد: مردم به مطالعه سرگذشت افرادی که به خدمت امام زمان (عج)رسیده اند بپردازند.
آیت الله محمدی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: دشمنان اسلام نقشه های بسیاری برای ما کشیده و  در پی نابودی اسلام هستند.
وی با اشاره به نا امنی های موجود در منطقه ابراز کرد: کشور ایران به دلیل وجود نیروهای مسلح قوی و وجود سربازان گمنام امام زمان (عج)دارای امنیتی ستودنی است.
امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: سربازان گمنام امام عصر(عج) با نفوذبه قلب دشمن از کیان سرزمین ما دفاع مینمایند که این خود کاری خطیر و بسیار حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: اگر امروز اطلاعات ایران قوی نباشد سر بلند کردن در مقابل جاسوسی های جهنم گونه دشمنان کار آسانی نیست.
آیت الله محمدی ضمن اشاره به اعیاد شعبانیه گفت: جشن هایی که در خصوص اهل بیت برگزار میشود کمرنگ است و باید در این زمینه بیشتر کار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان