اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1395 - 11:35   |   کد مطلب: 18096
تاکید رییس شورای اسلامی شهرستان همدان :
ضرورت بازنگری قانون شوراهای کشور
رییس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان گفت : بازنگری اساسی در قانون شوراها باید صورت پذیرد.

به گزارش صبح الوند، سید احمد حسنی حلم با بیان این مطلب افزود : شوراها یکی از نهادهایی است که در تصمیم گیریهای جامعه نقش مهمی را ایفا کرده و در سیاست های کلان شهری حرف اول را میزند.

 

 

حسنی حلم با بیان اینکه شوراها برخواسته از بطن مردم و مورد تایید و تاکید قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی است اظهار کرد: اگر آنچه که در قانون آمده در رابطه با شوراها مورد توجه قرار گیرد و به این حقیقت دست می یابیم که مسوولین هر منطقه ای موظف به تبعیت از تصمیم گیری و سیاست های این نهاد مردمی است اما تمام آنچه که در قانون در رابطه با شوراها بیان شده لحاظ نمی شود.

 

 

عضو شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از اینکه گاهی نیز مصوبات دقیق و کارشناسی شده شورا مورد بی توجهی و در عمل به آن مورد بی مهری مسوولین واقع می شود یادآور شد : البته منظور این نیست که مجموعه شوراها در سراسر کشور عاری از هرگونه عیب و نقص هستند اما مراعات جایگاه شوراها بستگی به باورها و اعتقادات و شخصیت منتخبین این نهاد مردمی دارد.

 

 

سید احمد حسنی حلم با بیان اینکه حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد ، گفت : ما شوراییان آمده ایم تا با شخصیت و باورهای خود به شوراها اعتبار بخشیم نه آنکه از این نهاد مردمی اعتبار کسب کنیم و خدای ناخواسته از جایگاه خود سوء استفاده کنیم.

 

 

حسنی حلم اظهار داشت : با توجه به اینکه نزدیک به دو دهه از عمر این نهاد نوپا می گذرد احساس می شود با بررسی آنچه بر سر این نهاد آمده و تجربیاتی که در این زمینه صاحب نظران کسب کرده اند یک بازنگری در قانون شوراها صورت پذیرد و نقاط قوت و ضعف آن شناسایی و بررسی شود تا در آینده بتوان از این پتانسیل در مدیریت شهری استفاده بهینه را برد.

 

 

وی توجه به سه آیتم قانون شوراها ، منتخبین مردم و مردم به عنوان انتخاب کنندگان افراد ذی صلاح را مهم برشمرد و گفت : هر فردی که در خود توان خدمتگذاری در نهاد مردمی را سراغ دارد و علاقمند به خدمت در این عرصه است باید آمادگی خود را جهت انجام وظیفه اعلام کند و بر متولیان امر نیز لازم است بدور از هرگونه اعمال نظر شخصی پرهیز از برخوردهای جناحی افراد ذی صلاح راذ برای خدمت در این عرصه و مردم معرفی کنند.

 

 

سید احمد حسنی حلم : انتقاد از اینکه متاسفانه نحوه بررسی و انتخاب کاندایدها از طرف مردم مانند سالهای نخست انقلاب براساس معیارهای الهی نیست اضافه کرد : بی توجهی ها و عدم علاقه به انتخاب اصلح دخالت برخی از اموری که نمی خواهم به آنها بپردازم چه از طرف انتخاب کنندگان و چه از طرف انتخاب شونده چهره انتخابات را مخدوش نموده و کمتر احساس تکلیف و رضای الهی در آن دیده می شود البته نمی خواهم بگویم همه اینگونه هستند اما کلاه خود را باید قاضی کرد و به عقب برگشت تا ببینیم اینگونه هست یا نه.

 

 

وی با بیان اینکه مشکلاتی که امروزه از اسراف و بذل و بخشش های مادی در انتخابات انجام می شود در گذشته جایگاهی نداشت با اشاره به آیه شریف قرآنی فأین تذهبون (به کجا می روید؟) افزود : یعنی باید ببینیم با این روش به کجا می رویم.

 

 

حسنی حلم ا تاکید بر اینکه نباید به گونه ای عمل کرد که مردم از نهاد شوراها قطع امید کنند اظهار کرد : شوراییان باید قدر این نعمت الهی را که با ایثار جوانان و نثار خون پاک شهیدان بدست آمده بدانیم تا فردای قیامت شرمسار شهداء و امام شهیدان نباشیم.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان